Saturday, June 10, 2006

Santai malam hujung minggu..

Malam ini santainya agak terganggu sedikit dengan jerit pekik yg kedengaran dari rumah2 terdekat dan blok2 yg berhampiran. Wah ! syoknye menonton perlawanan pembukaan Piala dunia tu. Sampai lupa dunia gitu . Tentu dowang rasa seolah2 sedang duduk dalam stadium tuh sekali ek..kemain jerit " gol ! " nya tuh..alahaii..teruja betul rasanya ek..

Pokcik duduk sendirian dianjung malam ini . Bulan ada dilangit sana tapi macam sayup2 jek sinarnya. Tak apa lah , bulan2 pun kadang2 nak bersendirian jugak. Tah apa pokcik nak berbicara mlm ini ek . Pasal bola ? entah lah..pokcik tak berapa minat sangat . Dulu masa kecik2 dan zaman sekolah2 , ada juga main tapi rasanya main gitu2 jek . Bila time sekolah adalah main betul2 , masa tuh barulah tahu yg pokcik nih sebenarnya tak reti main ( kaki bangku ) , laa haii..duduk atas bangku jek laa.

Pondok pokcik nih bukan ada TV pun. Ada radio pun tah apa2 siarannya yg dapat. Kejap bahasa tamil , kejap cakap cina dan kadang2 sampai ke Siam plak..laa haii..nampak nya bertemankan cengkerik2 jek la pokcik malam nih . Si kuning pokcik dah ban awal2 pasal kes malam semalam..iksh iksh...tah kemana dia menghilang . Merajuk kut..lantak laa..

Mujur esok lusa dah weekends..boleh la merehat2kan badan sikit . Kebetulan tak ada jemputan kenduri , adalah masa skit boleh la dok umah mengemas apa2 yg patut . Kadang2 tu berkobar2 rasa hatinya nak buat itu ini , tapi bila bangunnya agak kesiangan hari , rasa malas mula menerjah2 diri ini..akhirnya tak buat apa2 kerja pun satu hari..laa haii..

Minggu depan pun dah mula sekolah balik..laa haii sekejap nye..Kalau tanya tiap2 budak seme rasa tak puas . Tapi kalau dah terlalu lama cuti dan bermain , kang lupa plak pelajaran seme. Hidup ini ada waktu2 nya utk banyak kerja . Belajar , bermain , nenguk TV , tido dll..pandai2 ler bahagi2kan masa. Sebab tuh dari kecik dah elok diajar itu seme. Nanti senang dah dewasa penuh displin. Manusia yg berdisplin pula akan senang hidupnya. Lebih2 dalam cabaran masa kini yg kian mencabar .

Ah..merapu plak pokcik malam2 buta nih..Apa2 pun pokcik ucapkan Selamat cuti hujung minggu . Semoga kalian seme gembira selalu dan hari2nya penuh terisi engan aktivti2 yg berfaedah . Pada yg kaki2 bola tu , enjoy the game aa..jangan sampai lupa semua dah ler..

4 comments:

Anonymous said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP Professional web design software reviews

Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it Dior girly handbag replica Days inn in leesburg va. disney cruise boat and park vacation Ferrari crash malibu no bikini botton exotic lamborghini http://www.nortonantivirus9.info/Keygen_spyware_nuker_serial.html gay anal sex Jetta aluminum floor mats

Anonymous said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. here

Anonymous said...

Where did you find it? Interesting read » »