Friday, June 02, 2006

Pokcik dah tahu dah..

Semalam , sedang pokcik duduk termenung dianjung umah menggelamun jauh sambil sesekali memerhatikan langit hitam yg agak segan nak hujan , tiba2 terpandang le akan " Hit counter " umah pokcik yg begitu mendadak naiknya sejak akhir2 ini.

Sewaktu ketika dulu , waktu pondok buruk pokcik nih mula2 dibina , tertanya2 juga dihati tua ini , adakah ramai oang yg akan dtg ? selalu ke mereka dtg ? 24 jam ke datangnya ? dan macam hal lagi yg mendatang2..ahaks..Lantas pokcik pun berkira2 lah akan sifir2nya..

Kalau counter tu mencecah 50 , maka kira ok laa pondok nih..at least ada juga oang jeling2 , intai2 walau pun dari jauh.

Kalau counter tu mencecah 100 ~ 500 , Maka agaknya jiran tetangga disinin2 sudah mula menerima kehadiran pokcik. Kira hati mula rasa suka la tu.

Kalau counter tu mencecah 500 ~ 1000 . Maka nampak nye stretegi pokcik utk berjalan2 dan beramah mesra sesama dah membuahkan hasil gitu.. Bak kata oang , jalan2 cari makan gituu ahaks..

Kalau counter tu mencecah 1000 ~ 1500 . Maka sudah ler mesra bagai dikata , salam sudah dihulur . Senyum sudah bertukar , makan sudah sama dilahap . Kira tak sia2lah pokcik berjalan2 menziarahi kesana kemari saban hari .

Dan bila counter tu mencecah 2000 keatas , tanpa henti bahkan semakin laju naiknya . Umah nih baru jek hampir sebulan dan sejak2 nih kerana kesibukan yg tetiba menghurung , membuatkan pokcik pula semakin kurengg berjalan2..

Akhirnya baru lah pokcik sedar yang ..., Pokcik nih memang glamerr gituu !!

elehhh..leh leh ahaks..hik hik. kekeke..hehehhee.. huhu hak hak hak hek hek hek kui kui kui kui.
Hah hah hah hah hoh hoh hoh hoh ! ( Yg hujung2 nih dah ketawa stail lupa diri..ahaks )..

Alahiiii..

8 comments:

nor ash burn said...

pokcik, kalau tb nie boleh keluarkn suara, dh lama pekak telinga sy pokcik buat dgn gelak pokcik yg pelbagai tu....er.. bila lama2 dengar mcm bunyi pontianak menjerit lak!

Mersik said...

Alaa nor ash burn ..bukan selalu pokcik dapat gelak cam tuh..iksh iksh..lebih2 lagi bila jd oang glamer gituu ahaks..er (cam nak gelak lagi jek nih..laa haii )

chelsea da aina said...

pok cik...prasan rasenye..haha..

iemah said...

muahahaha ekekekeke ihihihi (rs cam nak join gelak)...
tiada kata dapat ku ungkapkan..
cuma..alahaiii PERASANnyerrr (ahaks) :p

Anonymous said...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

Anonymous said...

Great site lots of usefull infomation here.
»

Anonymous said...

I find some information here.

Anonymous said...

Very cool design! Useful information. Go on! Protonix vs prilosec discussion http://www.camping-trips.info/nude_jogging_x.html Download harddrive guest Erotic fitness model Perfume recipes oils mario de ferrari