Thursday, May 11, 2006

Permulaan Hari Yang Indah..

Apa kabo anda seme ? ..Para blogger bloggi sekelian..Terima kasih kerana berkunjung kesini pg2 nih..Rasanya tak best ler kalau asyik borak2 kosong jek ek..Sesekali nak juga bagi nasihat..motivasi atau tongkat Ali sebagai penggerak minda dan tenaga..

Esok cuti..Oooo yg nih seme tahu amboi2 , pasrah kasih betul laa... Tak kisah ler , tentu banyak aktiviti2 yg hendak dilakukan..Moga2 ianya berfaedah dan menarik. Cuti panjang dan dalam masa yg sama awal2 bulan nih amatlah menyeronokkan..Tentu banyak perkara nak buat , banyak tempat nak pergi ataupun banyak mende nak beli..Yupp itulah hari nya..Apa di tunggu lagi..Lagi pun cuaca cerah sentiasa tanpa tanda2 hendak hujan lebat. Angin sepoi2 bahasa..Marilah kita keluar berjalan2..yahh yahhh yahhhh?


Tapi kebanyakan masa yg santai , kita boleh isi dengan perkara yg baik..spt memasak ( pas tuh ajak ler kawan2 ) , membasuh , menidur dann juga membaca . Ada satu buku motivasi terbaru dari Dr HM Tuah berjudul Biar Betul-betul . Err korang kenal ke Dr Tuah nih ?. Dia nih seorang pakar Motivasi. Memang tajuk buku terbaru ni agak sempoi skit tapi pendekatan motivasi yang Dr Tuah nih bawakan memang bersahaja dan tidak berat cara penyampaiannya. Sama seperti buku2 dia yang terdahulu. Dia ni memang ada gaya yang tersendiri.Tak hairanlah dia semakin berjaya dan selalu muncul dalam TV , Radio serta menjadi penulis kolum beberapa majalah tempatan.

Dan dalam beberapa fakta yang kita baca mengenai membaca , aktiviti ini boleh mengelakkan dari pada nyanyuk. Selain dari itu ia juga boleh mencerdaskan fikiran serta menguatkan daya ingatan. Almaklum ler , bila kita membaca ( contohnya novel ) kita akan sentiasa mengingat watak2 utama , jalan cerita dan beberapa perkara yang menarik perhatian. Itulah dia kuasa membaca kalau kalian nak tahu .

Waktu memang cepat berlalu . Tapi kalau dimanfaatkan sepenuhnya memang berbaloi juga. Hari2 yg kita lalui ada masanya indah , muram dan sunyi . Begitu juga cuaca . Ada hujan , panas , terik , berangin2 , suam2 kuku , manis2 buah ..dll..Panas disini tidak semestinya panas disana . Disini menanti tidak semestinya disana menunggu ( ewah..cam penah dengar plak ). Begitulah juga manusia..berbagai2 cerita adaa..

Last sekali , sebagai memetik kata2 Dr Hm Tuah dalam bukunya " Hidup ini tidak lah susah sangat . Yang menyusahkan ialah ciri2 yang menjadikannya satu kehidupan . Dan ia terletak pada pilihan kita sendiri "

Ok aa..have a nice day..