Sunday, May 07, 2006

Ku sangka panas sampai ke petang ...

Entah kenapa sejak beberapa minggu yg lalu aku merasakankan yg diri aku nih semakin susut lagi menyusutkan. Puncannya ialah apabila aku punya seluar sering kelondehan setiap kali aku berjalan..Bila diperiksa..tali pinggangnya ada , dan lubang tali pinggang nya pula tidak berubah atau diubah..Maka setiap kali selepas beberapa langkah aku terpaksa menaikkan seluar..kekedudukan asal..dan ini amat2..melecehkan.seolah2 aku akan memegang seluar terus sambil berjalan..bayangkan..

Namun sebaliknya aku rasa amat gembira dan teruja sekali..sebabnya aku dah kurus sedikit.yess yess.Pinggang aku dah mula menyusut..Ah..menarik sungguh..Tanpa senaman , tanpa diet , tanpa pil , tanpa ubat gosok2..aku boleh jadi kurus dengan sendirinya..Lepas nih tentu ramai oang akan mencari aku , bertanya akan petua2 atau amalan yg ku lakukan utk..menyusutkan pinggang dengan begitu “ misteri ” sekali..

Walau bagaimana pun , langit tidak selalunya cerah . Harapkan hujan sampai ke ptg..rupa2nya pepagii lagi dah hujan..waaaa.. Beberapa hari kemudian..aku jadi terkejut. Aku baru menyedari apa yg sebenarnya berlaku . Selama ini aku tertipu dengan apa yang dilihat dah dirasa..

Alkisah..Sesungguhnya bukan pinggang aku yg menyusut , tapi perut aku yg makin membesar..so kerana kebesarannya , maka setiap kali aku menaikkan seluar..setiap kali itulah si perut akan mengembang menguncup , menolak kedepan dan dan menurunkan seluarku dengan sendirinya..iksh iksh..

Alahaii , ini macam kalu ..terpaksalah aku menguruskan sendiri perut aku mengikut cara2 yg sepatutnya..Kalau tak berusaha cam mana nak mendapat hasilnya..hmmm Tipah tertipu..Tipah tertipuu….Tipuu tetipahhh..

Moral of da story : Melihat dan merasa kadang2 amat menyeronokkan , tapi mengkaji dan memahami adalah lebih menyakinkan…