Wednesday, January 03, 2007

Pening kepala

Sehari dua nih..pokcik tak wat pepe dan tak kemana2 pun. Hanya dok melepak di pondok jek. Kepala nih aaa..aduhhs.. masih lagi pening2 lalat. Mencucuk2 tengkuk dan segala urat belakang kepala nih.

Semuanya gara2 makan daging, kambing dan segala sop yg berlebih2an.. iksh iksh. Kalau tahu kan jadi cam nih, huh..pokcik hanya akan makan sikit2 jek ( tapi kerap2 gitu ) kekeke..alahaii..

Agaknya sudah sampai masanya pokcik memikirkan pasal otak dan kepala nih yg kadang2 tak boleh nak memikir2 ( kerana selalu pening2). Apatah lagi dengan menjelangnya tahun baru. Sesuai benor hal2 kesihatan nih dijadikan azam..hik hik

Pokcik teringat pada satu kata2 sains bahawa “ Otak yang sihat datangnya dari badan yang sihat. “Sekali paham memang macam tak masuk akal, tapi tuh lah hakikatnya..

Bayangkanlah, otak yg hanya sekepal penumbuk nih , untuk menjadikannya lebih sihat dan bergeliga, haruslah dibagi sihat dulu tubuh badan yg sebesor2 tidak nih..hik hik..

Iksh iksh ( sambil geleng2 kepala ) Err..korang bayangkanlah dulu.. pokcik masih lagi pening kepala nih.. hik hik..alahaii..

5 comments:

nor ash burn said...

pening paler tu pasal kambing ke atau pasal buatan org? kekekekekkk

eymanhykal said...

NOr Ash Burn... lauk kambing tu, kira-kiranya buatan orang jugak... hik, hik, hik.

nor ash burn said...

pandai en. eyman. tak blh nk kelentong ler sy! hehehehehhh

Mersik said...

nor ash burn dan en.eyman - Buatan oang nih kadang2 menyedapkan dan kadang2 boleh juga memudaratkan gitu. Apa2 pin elok la ikut buatan sendiri. Fikir sebelum membuat/memakan (secara berlebih2an)..hik hik alahaii..

FYI, pening kepala pokcik sudah beransur baik..gegege

Anonymous said...

Kambing balas dendam ler Pokcik... tu ler, kejo dia lagi.. huhu..sabo je aku. Dah cuba bayangkan, tapi tak dapat nak bayangkan pun... hmmm.. nak terus bayangkan.. huhu.. cepat-cepat sembuh Pokcik...