Saturday, January 13, 2007

Oang tua yang sakit...

Beberapa hari lalu, tengkuk dan urat dibelakang kepala pokcik jadi tegang lagi. Musykil oh musykilnya hati ini. Nak kata makan kambing atau sop, perkara tuh dah lama berlalu. Mudah betul pokcik ditimpa sakit sejak dua tiga menjak nih.

Dalam masa yg sama , rasa bisa2 mula menjalar di tapak kaki dan sendi lutut serta pergelangan tangan, menyababkan pokcik jadi “ tak alah” pada tegal biasanya. Itu belum lagi masuk sang mata2 ikan yang berpengkalan di tiga tempat dalam mulut pokcik nih termasuk betul2 dihujung lidah. Menganggu betul aktiviti makan2 pokcik..

Oh! sungguh mewah betul pokcik dengan penyakit2 yang menyerang tiba2 pada awal2 tahun nih..
Nampaknya, buat sementara waktu ni pokcik akan berakit2 ke hulu lah gamaknya.
Apa2 pun, selamat bercuti hujung minggu dan salam ceria..

( Sambil merebahkan badan yang serba sakit perlahan2 . Kemudian membaringkan diri, menarik selimut dan tergigil2.. huuu huu huuu aaa aaaa hmm hmm.. ( stail demam Haji Bakhil bila oang datang mintak derma anak2 yatim ) .. Alahaii.. )

3 comments:

Anonymous said...

Salam Pokcik Mersik... Hmm.. mengikut firasat Dr. Opah De bte Tok Mat (P.A.L.S.U. - sebelum ada orang siasat sampai ke London ke Langkap ke.. ha ha ha), apa yang Pokcik alami ini sama seperti yang Incredible Hulk alami sebelum dia menjadi beso dan hijo. Ini berkaitan dengan kes makan daging kambing yang makan rumput istimewa yang diberi nama rumput cucuk-mencucuk..ahakz.. Jadi, terpulanglah kepada Pokcik samada hendak memulihkan tenaga batin Pokcik itu seperti biasa atau membiarkannya sahaja supaya Pokcik bertambah glemer. Semasa itu, Pokcik dikehendaki tinggal di Pusat Tahanan Sementara.. ahakz..sabo je aku...
Sekian, wassalam.
Dr. Datuk Seri Datin Paduka Opah De bte Tok Mat JPJ. JKR. MPH (P.A.L.S.U.)

Anonymous said...

tuhan maken ingat ke pokcik neh.. tahniah laa...

mersik said...

Opah De - Amboi2 iye la tuh..salah makan..hik hik. Tah2 sebab kemunan kari oang jauh tak kekekeke..gegege..

lediagli - uiii harap2 ingat la tuh. maklom laa dah tua2 nih..takut juga kalu tetiba nikmat jadi hilang tiba2 ataupun perlahan..alahaii..