Thursday, January 18, 2007

Pening datang lagi..

i.

Seorang penulis Barat yg terkenal bernama Earnest Hemmingway pernah berkata,


Dunia… adalah tempat yang indah untuk didiami..
Dan kita manusia, adalah berbaloi berjuang bermati2an untuknya..


Pokcik cuma setuju dengan bahagian yang pertama jek.. alahaii


ii.

Pokcik masih lagi dalam keadaan tidak sihat. Ditambah pula dengan serangan pening kepala yang tiba2 menyengat sejak dua hari yang lalu.. Lagilah membuatkan pokcik sukar untuk berfikir dan bergerak. Hanya mampu berehat sahaja..Nak menulis pun tak ada idea..adehhhhs


Kadang2, jadi oang tua nih agak memboringkan gitu. Boring pada diri sendiri dan juga memboringkan oang lain..

Harap2 anda semua tidak bersetuju dengan pendapat pokcik.. hik hik hik..alahaiii..

8 comments:

Anonymous said...

Salam Pokcik... harap Pokcik dah sihat. Ni mesti kena ketegor kata orang Perak masa gi ngurat novelis tiga sekawan tu hari tu... ahakz..sabo je laa.. not to worry, makan tepung talam setalam, mesti ilang demam... ahakz..

Pasal apa yang Hemmingway kata tu kan, Opah De setuju bebeno. Yang pertama dan kedua. Masalahnya, ramai orang dengki bila melihat negara orang lain makmur dan kaya raya. Tengoklah negara saudara kita Iraq dan Palestine. Binatang kulit putih yang bertopengkan manusia dan berhati iblis sedaya upaya cuba merebut kesejahteraan dan kekayaan negara-negara Islam. Maka, akan berlakulah kematian kerana mempertahankan negara yang indah dari dijajah... huhu...

Semoga cepat sihat Pokcik. Opah De doakan... amin.

Ayu said...

semoga Pokcik cepat sembuh.. cepat2 pergi check dengan doktor ye pokcik.. mana lah tau kalau2 doktor bisa membantu .. tak gitu? :)

Mersik said...

Opah De - Huu..huu alahaii..mekasih ler krn melawat pokcik yg serba sakit nih. Uhuks uhuks ( sambil batuk2 mintak simpati)..

Adehhs.. gini ler, dah tua2.. sakit sana sakit ini. rasa tak sedap2 badan jek nih aa..

Amboi2..masa jumpa 3 sekawan tuh rasa cam segor sesangat..rasa cam di cas2 gitu.. Skg nih, adehh.. rasa cam "buang cas" plak kekek..

Earnest hemmingway tuh, mmg penulis mahsyor tp pendapat yg kedua tuh pd pendapat Opah (dari sudut pandangan Opah De sendiri) mmg betul.

Tp pokcik lebih kepada memahamkan maksudnya dan beranggap " Hidup jgn terlalu mengejar dunia sahaja ".. Alahaii

ayu - ooo terima kasih ler krn mendoakan. Ini yg buat pokcik rasa nak melompat2 nih kekeke..

Anonymous said...

salam Pokcik,

Karl rasa pokcik nih kena migraine. Karl cadangkan urut kat tengkuk belakang telinga. Pokcik buat sendiri pun boleh. Pakai jari telunjuk atau jari hantu , tekan dan urut kebawah . kalau suka boleh sapu minyak angin sikit.

Cuba pokcik, InsyaAllah sembuh.

Dan kurangkan kopi minum air jarang lebih sikit.

Karl doakan semoga pokcik cepat sembuh.

Sesungguhnya... dunia adalah tempat indah untuk didiami.. mungkin betul kata pockik mengenai baris kedua...

Tapi itu pendapat penulis tersohor Earnest Hemmingway...terpulang pada kita untuk terima atau tidak .

Alahai... sonyum pokcik jangan tak sonyum.............

Anonymous said...

Hello!

Nice site, keep up the good work .

http://buy-phentermine.hem.nu BUY PHENTERMINE
BUY PHENTERMINE
http://buy-phentermine.hem.nu buy phentermine
http://buy-phentermine.hem.nu phentermine online
http://buy-phentermine.hem.nu order phentermine
http://buy-phentermine.hem.nu cheap phentermine
http://buy-phentermine.hem.nu buy phentermine online
http://buy-phentermine.hem.nu phentermine diet pill
http://buy-phentermine.hem.nu phentermine online pharmacy
http://buy-phentermine.hem.nu phentermine prescription
http://buy-phentermine.hem.nu what is phentermine
http://buy-phentermine.hem.nu free phentermine

Mersik said...

karl - Uii mcm docktor plak kau ek? kekek tak pe la, maih sini try demo2 skit kat pokcik..kok tersedap jek, leh la pokcik berurut ngan ko..hik hik.

Pokcik rasa bkn migrane la..Tuh darah tinggi aa..iksh iksh. Kopi tongkat Ali yg salu pokcik minum tuh ada kefein ke? laa haii..susah la kalu cam nih..Hidup tanpa kopi ibarat manjlis kahwin yg takde kanopi kekeke

Yo laa..pokcik sonyum la nihh hik hik

Anonymous said...

Mungkin pokcik leh tiru Earnest Hemmingway tu... dok tepi laut... jadilah pokcik dengan laut... ehehe...

Mersik said...

slaywinter - Uii mmg pokcik teringin sesangat. Tapi.. pokcik takut dilambung ombak gitu.. itu pasallah pokcik tak berumah ditepi pantai. Alahaii..

Dan lagi.. pokcik takpandai berenang.. huu huuu kekeke