Wednesday, March 07, 2007

"Tagged" tanpa sempadan..

Pokcik kena tagged lagi !! Haa jgn tak percaya. Kali ini dari Umi Azrini, aduhaii..sang novelis nih. Gi mana dapat pokcik menolaknya. Lagi pun , Umi Azrini niih nampak cun gitu kekekeke
Oopss jangan skandal2.. bahayoo nanti hik hik.


Ok laa pepe pun kita suka2 dan ceria2 hari ini. Dah pokcik serlah lagi , 6 perangai yg pelik tentang diri pokcik yang selalu sangat kena tagged nih ( sampai pokcik pun konpius mana satu yg oelik nih kekekek )..


1. Pokcik nih sebenarnya pemalu. Sangat2 pemalu. Namun untuk hidup didunia yang serba kedepan nih pokcik terpaksa juga meramah2 kan diri ini dan bersosiologi sana sini. Sebab kata Tok Lipat, oang kalau malu2 nih suka dijeling2 dan digoda2.. Uii.. tak rela pokcik tauu.. Domkian ler kata Tok Lipat, agaknye betullah tuh hik hik

2. Pokcik menemui satu kepelikan pabila membuat analysis akan masa 24 yang pokcik habiskan tiap2 hari. Masa untuk tido, berehat, makan, beribadat, jalan2, santai2, ngeteh2 dll. Ada beberapa jam yang tergantung tanpa penerangan yg khusus hingga jadi misteri bertahun2 lamanya. Dan sejak akhir2 ini barulah pokcik menyedari bahawa masa yang hilang itu sebenarnya dihabiskan untuk tido juga.. tapi kategori specisls.. ter tidoo.. hik hik

3. Dalam banyak2 oang yg ingin pokcik tiduri.. oops.. Tersalah cakap plak. nanti kang kalian seme ingat lain. Maksud pokcik, oang yg pokcik suka nak tidur diumah dia dan yang pokcik suka dia tidur diumah pokcik.. tak lain tak bukan ialah Tok lipat sendiri. Kerana apa? Rasa2nya dia soang jek yang tidur berdengur bunyi ala2 polyphonic. Lain2 seme bunyi cam kerbau mengeroh huu huuu kekekeke

4. Pokcik jarang naik bas, mungkin juga tak pernah. Kalau nak kemana2 pokcik lebih suka jalan kaki. Dah tentu penat punya.. hik hik. Tak pun adalah sapa2 yg sudi numpang2kan keta atau motor beskal mereka. Tapi kadang2 teringin gak nak rasa naik bas. Cuma hari tuh laa , bila pokcik tahan bas, oang sekeling seme terjerit2 dan terpekik2. Ada juga yg sampai terpengsan2 dan terkoma2. Tah hapa2 lah oang nih seme.. Salah ke pokcik tahan bas sambil berdiri kat tengah2 jalan?, Ye lah, kalau dok tepi jalan nanti dreber bas tu tak nampak pokcik “ alahaii..


5. Masa kecik2 dulu, pokcik selalu diasuh menjadi seorang yang ber”lemah” lembut, ber”manis” mulut dan berhemah “tinggi”. Bila usia telah meningkat menjadi tua nih segala nilai2 murni hilang perlahan2 dan berganti pula dengan nilai 2 keperibadian kesihatan diri yang amat menakutkan gitu. Tak lain adalah “lemah “ jantung, kencing “manis” dan darah “tinggi”.. alahaii

6. Pokcik selalu merasakan yang pokcik nih ada deria keenam atau aura yang maha sakti. Yang mana dengan aura ini pokcik akan dapat mengagak atau tahu apa yang sedang difikirkan dan dilakukan oleh oang lain. Pokcik hanya perlu pejam mata.. fokus , fikirkan sesuatu, err err..seperti Popia bersalut sambal.. nenet.. nenet.. nenet.. Haa! pokcik tahu dah.. tahuu dahhh.. anda seme tengah tergelak2 membaca tulisan pokcik nih kekekeke alahaii

Alahaiii..…



NOTA : Pokcik hari nih agak terceria sedikit. Mungkin sebab menyedari bahawa wajah pokcik bila dilihat dari sisi dalam jarak sebatu ada iras2 Arjun Rampal gitu.. kekekek alahaii..

4 comments:

nor ash burn said...

x kenallah arjun rampal. kasi tunjuk gmbr dia depan belakang serta sisi2nya sekali. nak pastikn sama ada pokcik tu sebenar2nya x ditimpa perasaan!

Masy said...

hepi nampak pokcik, ade pape ke?? ;)

Mersik said...

nor ash burn - Alah jgn ler cam tuh, terlalu memuji2 plak dia.. malu lah pokcik cam nih. Macam maan nak tahu rupa arjun rampal dari segala sisi tuh..? Sekadar meliaht dair pandangan yang kelabu serba jauh nih.. hik hik alahaii

( Ditimpa perasan pd oang yg menyangka pokcik nih ditimpa perasaan huu huu hik hik )

masy - alah, tak de pepe.. hepi2 kecil2an jek hik hik

sayda said...

hehehe...i like ur writing la pokcik..

:D