Wednesday, March 28, 2007

bisul..

Tiga hari ini, pokcik jadi malas dan suka termenung. Sementelaah sakit2 nya pula tak semakin kurang. Entah dari mana datangnya sebenjol bisul dibawah ketiak pokcik nih? Aduss.. sakit pulak tuh kalau dipicit2. Susah nak menghayun2 lengan dibuatnya. Terpaksalah direngang2kan tangan tu sentiasa. Nak tidur pun kena stail oang kaya, terlentang sambil tangan letak dibawah kepala.

Walau pun pokcik tak tahu kaitan antara benjol bisul dengan kemashlatan fikiran pokcik yang statik nih, tapi entah lah, kadang2 pokcik sendiri tak mengerti akan diri sendiri...

Alahaii...

7 comments:

ayu_mkay said...

ala siannya pokcik kena bisul, mesti bisa berbisa kan. kat ofis ni pun ada 2 org yg tgh menderita dek serangan bisul itew. orang kata buh kapur masak tu, bior kecut.

emmm tak pe, banyakan sabor ye, dugaan tu.

Purpleheart said...

Pakcik, betul tu. Buh kapur sirih tu, jangan kapur tulis nanti beranak lagi satu bisul. Sebaik2nya sapu kat bisul tu jangan kena matanya. Nanti pecah la dia.

Cubalah ya..

[Fadilah Diyana] said...

ha,ok la tu...kata pun gaya tido ala2 org kaya...sape tau dapat pinang org mcm dato' ct...=P...ehehehe

Abang Long said...

nasib baik kat ketiak ....kalau bawah punggung macam mana ?

Mersik said...

ayu_mkay - Alahaii biasa ler oang tua nih, kalau tak cite pasal sakit mmg tak sah.. aduss... (sambil angkat2 tangan hik hik). Uiks? kapur masak? err kapur sireh tu ke? sirehnye kena mkn sekali ke? kekekekek alahaii

purpleheart - oo sapu kat bisul jgn kena mata aa? Waa masalahnya.. pokcik leh rasa jek, tak leh nampak..jenuh la nak mencari2. kang apa plak kata Dol, atuk nih dok belek2 ketiak jek kekekeke.. pepe pun time kasih daun keladi..

fadilah diyana - Uii tido sahaja cam oang kaya buat po? kalau kocek penuh habuk.. Sib baik la, dapat mimpi dipinang oang kaya.. hik hik

abg long - kalau bwh punggung, alamat tido menonggeng laa kekekek

manjlara said...

erm alahaii...byknye entry2 baru sejak tak menyinggah nih, bisul pekabo? dah sampai ke 'waktu'nya tuk meletus... take care! control glamer! kekeke

Mersik said...

manjlara - Uiks.. ader lagi, degil ya amat..meletus? Oh tidakkk..!