Tuesday, March 13, 2007

Dol..

Suatu petang...

Dol : Tuk.. atuk tak boring ke cuti2 sekolah dok umah nih..

Pokcik :Uish. Nak boring apa? Atuk mana sekolah lagi. Hari2 atuk dok umah..

Dol : Kekekek.. ye tak ye jugak ek. Seronok cuti nih tok.. Tak yah penat2 bangun pepagi, rak yah penat2 gi sekolah, boleh main hari2.

Pokcik : Haa!.. itu jek la yg kau tahu..

Dol : Alah.. atuk nih, bukannya selalu pun. Lagi pun kalau Dol cuti dapat lah jalan2 ke umah atuk selalu.. musti atuk pun dah lamaa tak jumpa Dol kan.. lamaaa gitu .. kekeke.

Pokcik : Huh.. ye lah tuh..

Dol : Atuk , Dol boring la.. jom kite main2 nak..

Pokcik : Ko nak main apa?.

Dol : Hmm.. apa kata kite main pondok2 nak?

Pokcik : Huh..!

( Dalam hati : Aku sekeh budak Dol nih kang, macam lah skg nih aku dok kat umah bunglo )

Alahaii...

5 comments:

Ayu said...

sib baik dia ajak main pondok2. kalo ajak main kawen2 hahahaha jenuh plak nak carik kompang :P

sayda said...

oloh.pokcik ni suke rendah diri..duk pondok pun ada intenet..canggih tu pokcik..

:D

Mersik said...

ayu - hik hik nak cari kompang senang.. tapi nak cari pengantin pompuannya tuh.. kekeke apatah lagi utk disandingkan ngan pokcik ( kekononnya lah tuh )..

Hik hik alahaii...

sayda - alah tenet2 pun slow, cam pokcik gak nih.. kdg2 dia "hang" dan sangkut2, pun cam pokcik gak.. Tapi selalunya dia ok, superb dan glamer.. punnn cam pokcik gak.. kekekek alahaii

( Sambil merendah dan membaringkan diri seraya memeluk bantal bucuk..huu huu )

Purpleheart said...

Dol buat lawak yang tak disengajakan.. harap maafkan dia

Mersik said...

purpleheart - Amboi2.. awak pun dah sebelah Dol..? kekeke uii glamer le budak tuh, makin lemak lah dia kekek alahaii