Thursday, March 01, 2007

Sapaan pilu..

Pernah tak pada suatu ketika, kalian terlalu ingin menyapa atau berbual2 dengan seseorang tetapi malangnya ,

* Tak tahu nak cakap apa2. ( Balik2 tanya pekabo?, wat pe tu? Dah mkn nasik ke lom? Bz ke? bla bla bla )

* Tak tahu mengapa hendak menyapa?

* Tak tahu nak kata apa, kalau boleh mahu senyum sahaja ( tetapi masalahnya, anda dialam maya)..


Dan akhirnya, kekallah anda sebagai tape recoder (yg semakin buruk dah tua)

Ada “suara” tapi tiada jiwa.

Pokcik rasa dah mula mengalami simptom2nya. Oh! Jahat betul alam maya ini bagi oang2 tua seperti pokcik.. alahaii..


NOTA : Oops.. lupa plak nak tanya, pekaboo seme ? wat pe tuu ?

8 comments:

karl Firdaus said...

Pokcik,
Alahai .... biasalah tu .... kadang kadang kita nak berkenalan tapi tak tahu macam mana ......akhirnya kita gunakan ayat2 tape recorder ....... bukan senang orang nak terus rapat dengan kita ........... kalau kita terover sikit orang hilang respect ..... kalau kena kat kita pulak, kalau kita tak layan orang kata kita sombong ... serba salahkan pokcik... dilemma dilemma.......

tapi kadang2 ...........ahh tak apalah tak yah cakap

Satu entri yang baik pokcik........

puteh seroja said...

khabar baik.. ehehhe pakcik pekaboo?

ohohoh, dalam alam maya pun malu?.. ngeh ngeh ngeh

Mersik said...

Karl - Ada diantara point2 tu benar2 belaka. Abih tuh cam no? uii pasrah kasih tul aa..

Sebahagian dari diri kita ingin dikenali, sebahagian darinya tak berapa pasti. Kita terjah sahaja dengan jiwa yg kosong dgn harapan akan dapat sesuatu. Sesuatu yg kita sendiri tak tahu dan tak pasti.. alahaii

(Teringat kisah mak esah, uii di blog mana ya? kekekeke )

putih seroja - Oh sudah tentu, dimana2 sahaja pokcik akan maintain "kemalu2an"nya hik hik... *wink* patplo kali.. huu huu

Anonymous said...

Aiseeyymen Pokcik ... macam terasa lak gitu ....

Meh ler kt blog saya. terjah je ... wa tak kisah macam aiman tak kisah ... heheheh - Ebriza

Fazs said...

pokcikkkkk...

fazs sejak kebelakangan nie selalu rase rindu...tp tatau rindu pd sape...caner nie...?

Mersik said...

ebriza - Uii jgn ler cam tuh. Alah.. bukan pokcik maksudkan sesapa pun tapi diri ini jua. maklom la, oang tua.. sesekali rasa semacam2 , jadi takut lak.. alahaii..

fazs - iksh iksh tanya pokcik plak, manalah pokcik tahu akan istilah rindu2 yg serba universal nih hik hik.

Agak2nya la merindu tp tak tahu pd sesiapa, kalau ikut istilah globalnye ialah " Rindu tanpa sempadan " gitu.. kekeke.. alahaii

(merindui oang yg jauh dimata hu huu)

ayu_mkay said...

emmmm adakah itew yg di namakan mahu tapi malu, ahaksssss.

sayda said...

setuju sgt..especially wit person yg used to be soo close to us but then *tap, hilang begitu shj..n one day, kalau terserempak, xtau nk ckp ape..d alam maya la kan..

so confused..but i miss him :'(