Friday, March 02, 2007

Lagi lagi kena tagged.. aduss.!

Aduss.. kena tagged lagi. Kali ini dari farah . Hik hik sebab dia dah sudi nak tagged pokcik, maka pokcik pun mensudi2kan lah diri ini menulis lagi.. hik hik

Hairan sungguh pokcik. Tak dak siapa yg sudi nak tagged si Dol tuh.. Kalau tak, sampai esok lusa lusa dia leh citekan hal2 yang pelik tentang mak bapak dia, adik dia, nenek dia, cikgu sekolah tadika dia dll hik hik

Ok aa.. apa2 pun..kita ikuti 6 lagi perangai pelik tentang pokcik yang maha glamer dialam maya nih.. huu huuu, perasan nye pokcik (itu pun kira pelik gak..)

1. Pokcik suka betul dengan macam2 muzik yang sedap2 dan mendayu2, cam hindustan dan pop leleh2. Kadang2 rancak pun layan gak. Biasanye sentimental la.. apa jenis muzik laa, atau bahasa apa pun, asalnya berlagu2 rindu. Ibarat perumpamaan “ Bila bunyi bersatu.. kau milik ku !! “ .. Pulang kannnn! Pulangkann ! kekeke gegege.

2. Pokcik minat betul pada seni2 yang unik dan abstrak. Lukisan2, arca, ukiran2 atau bentuk2 tertentu. Kadang2 pokcik boleh merenung lama sesuatu mende tu sambil terfikir2 mencari maksud . Pernah suatu ketika disebuah balai senilukis, pokcik bersila2 menghadap sebuah lukisan serba putih cuba memahami intipasti yang tersurat, hingga tidak sedar datang seseorang lalu menyapa , “Pokcik tenguk apa tuh, saya belum start melukis lagi lah , “ erkss ?? adusss…

3. Banyak2 species pisang yang pokcik suka ialah Pisang berangan (kerana ia membantu pokcik berangan2) , Pisang emas ( kerana ia mudah dibawa belayar dan masak pun sebiji diatas peti..hik hik ) Pisang montel ( kerana dengan memakannya pokcik akan nampak lebih montel dan vogue huu huu hik hik ). Pisang yg paling tak gemor ialah pisang awak ( sebab awak punya, lain ler kalu kasi pokcik kekek )

4. Pokcik suka betul beraktiviti dan berbudi kepada tanah, berkebun contohnya. Senang hati melihat tanaman yang menghijau dah sihat tumbuh menyeliputi alam yang luas terbentang. Ingat dulu lepas kerja, bila dah tua2 nak bersara dan berkebun. Tapi sampai sekaran tak kesampaian. Yang lebih tragis lagi, batang cangkul pun tak pernah pegang.. huu huu

5. Kalau diberi peluang untuk duduk didalam sebuah rumah jenis banglo, teres, apartment, kondo, rumah air dan pondok, maka pokcik akan tetap memilih pondok. Sebabnya, pokcik tak mahu mengalami kejutan budaya sepanjang hidup pokcik huu huu

6. Sejak beberapa hari yang lalu, pokcik selalu mengalami mimpi2 yang pelik dan berulang2 hingga pokcik merasakan pokcik berada didalam dunia yang pelik. Tiada yang pelik melainkan pelik2 belaka..

Waaa.. pokcik tak mahu lagi aa main tag2 nih aaa. Ini kira yg last aaa… alahaii…

NOTA : Selamat bercuti hujung minggu utk semua.


3 comments:

Fazs said...

salam pokcik...

pelik faz bace kepelikkan pokcik yg pelik tp klakar...yg x thn tu...lukisan yg belum dilukis tu...ishhh...berseni sungguh pokcik menilai sstu yg belum disenikan lagi...ehehehe (faz nie belum stop gelak smbl taip komen nie...)pokcik pokcik...pelik yg kelakar tu.

:D

Mersik said...

fazs - Hik hik alahaii.. kadang2 tu perasan mendahului perasaan.. hik hik .

Amboi2 suka nye dia.. pepe pun, terima kasih daun keladi krn singgah, banyak2 keladinye huu huu.. dan happy weekends aa..

farah said...

hehehe....jgn ler marah pokcik....
apapun pokcik ni mmg pelik...dah tu...bukan 6 jer perkara pelik...banyak lak tu....hehe...bila ramai yg tag pokcik itu menunjukkan pokcik ni glamer & ramai yg syg pokcik...huhu saya tak de org nk syg ke? huhu