Thursday, January 24, 2008

wel... wel...


Pokcik hampir terlupa akan perayaan ini. Selalunya tak begini. Entah macam mana jalan itu penuh sesak pula dengan penganut2 hindu yang mula datang sesudah fajar sidiq muncul. Penuh semangat membara, penuh rasa tanggungjawab, penuh niat mengabdi serta sarat membawa hajat. Dari se ringan2 hajat sampailah yang paling berat.

Wel...well...
Well...well..

Jenuh la pokcik nak melepaskan diri. Harus juga pokcik terperangkap disitu. Dihimpit sana sini, ditolak ke kanan dan kiri, digesel Aci Kumari, dilaga Chennai Maliga, ditonjol Mohandass Aru .. adusss… rosak la plak nanti hajat yg pokcik bawak ni..

Akhirnya pokcik nekad…

Wel… wel..
Wel… wel..

Ditengah2 kesesakan itu. Ada yang terpinga2 melihat seorang oang tua membawa hajatnya di atas kepala dengan bersungguh2..

Tak lain adalah se tin sekut kering Hup Seng.

Hik hik

Wel.. wel
Wel.. wel

3 comments:

budakjahat! said...

atok..sekut kering tu ada lagi? mintak sikit...atok mana leh mkn lg sekut tu...kan gigi tu masih sakittt...

err...pssttt...atok....smalam kan...ada member pi batam...blk tu dia bagi kat budakjahat! kopok belinjo yg ada sira2 tu...fuyooo...sedap ooo...habih dah...kekekek
igt kat atok..tp sbb atok sakit gigi...kensel...ekekekek

wallpaper said...

Hello friend, You create a nice blog... my blog..http://iearnmoneyhelper.blogspot.com/ Thanks for the comment in my blog.
http://iearnmoneyhelper.blogspot.com/do ya want to have some adsense tips? come to my site and take something helpful for ya free!!!
Contact me.. I will show how to earn money with your blog.. I have some easy ideas... my mail is kannan.smix@gmail.com. I am earning more than 500$ per month.
have a nice day

Mersik said...

budakjahat - Ader.. berlambak2 .. alah, gigi sakit mkn slow laa..

Kopok belinjo ?? Oh tidakkkkkk....
waaa sampai nye hati mu waaaa