Tuesday, January 29, 2008

Pelik tapi mesra...


Sesuatu yang agak pelik bagi diri pokcik ialah untuk menjalinkan hubungan di alam maya ini.

Entahlah, mungkin pokcik saja yg merasai begitu. Boleh jadi kerana faktor usia, jumlah gigi, tahap kemesraan, rasa percaya dan juga setiakawan.

Ianya bermula dengan sapa2an mesra, kemudian berbalas datang. Lantas melawat2 singgah, bertanya kabo berita selain bertukar cerita.

Dan apabila menjadi semakin mesra, kita menjadi sepi dari berkata-kata. Seolah2 mengandaikan bahawa kemesraan adalah bersepi-sepi sahaja.

Tapi kita tahu.. 'kita' baik-baik sahaja..

Sungguh pelik bukan?

Setidak2nya buat diri pokcik la..

Alahaiii..

11 comments:

Anonymous said...

dah ada ehem ehem dlm hati.. kata2 dah tak perlu lagi.. sendiri faham sama faham dah ler!

-nor ash burn-

nurazzah8 said...

Pokcik, meh la ngeteh2 kat pondok saya, kalau nak minum air zam-zam atau nak rasa kurma ajwa(kurma nabi) silalah berkunjung....kot kot pokcik nak makan sekut kering cicah air zam-zam pun boleh jugak...hehehe....

dLyn aZmi said...

betul tu mersik... mmg pelik.. addicted to alam maya ni mengalahkan mende2 lain huhu

Ku Ina ~Jentayutiara said...

salam pokcik... tunjuk sat... tgk kaki pijak bumi tak????? hihihi...

Manjlara said...

gitu kisahnye 'pelik tapi mesra' nih, mmg pelik pun... kdg2 rasa dah mesra kat sini, tapi bila berjumpa di alam nyata, rasa nak nyorok pulak :) pelik sungguh...

mama ranggie said...

ye ke po'chik...?

blackpurple @ jowopinter said...

Saya pun malu-malu untuk beramas mesra...

Rasha_rz said...

mesra hanya di sini. entah bila bersuanya. tapi itulah yang dikatakan zaman kian canggih, dunia kian lirih.

Abang Long said...

Pokcik Mersik, bila nak ngepital ?????????

Mersik said...

Nor Ash burn - kekeke waa jgn la.. awk ni mmg suka menduga2 gitu. Tak rela gitu... ( sambil cuit2 dada.. check sapalah yg ader dlm hati tu hu huu )


Nurazzah8 - Uii memang teringin sesangat aa.. Tapi, malu gituu.. alahaii...


dLyn aZmi - Ni mmg tak dapat dielakkan. Apatah lagi zaman skg ni yg serba online saja. Asyik2 online.. asyik2 online.. Online, asyik2.. online, asyik2.. alahaii


Ku Ina - Err sat pokcik check aa...kain dah angkat tinggi2 ni.. kakinya tak nampak kat tanah aa.. waaa takutnyerr...

( sambil lompat2 atas anjung.. )


manjlara - Gitu la kisahnyer.. tp pokcik sentiasa nak memesra2kan diri (denganmu) cuma oang tu jek kadang2 wat tak tahu atau malu tp mau kekekekekek

Mersik said...

mama ranggie - Yerrrrrrrrrr....


jowopinter - Uish kau ni.. sebut ramas2 buat pokcik suspension jek.

(Sambil segera tarik kain pelikat atas dada, berkemban )..


rasha_rz - Apasalahnya mengambil canggih yg baik2. Maklom la.. kalau tak selari berlari akan ketinggalan. Cuma keterluannya amatlah menakutkan gitu.. alahaii..

(Yg sentiasa mesra alam.. )


Abg long - Uii apa tu.. ngeteh2 atas katil spital aa.. kekekekeke. sabo jek...