Monday, January 21, 2008

Tak sanggup.

Sejak dua hari lalu, pokcik berasa sedikit susah hati mengenangkan gigi pokcik yang satu ini. Satu antara dua yang tinggal.

Sesekali gusinya berdenyut2 hingga tersakit sama segala urat sarap dibawah dagu, leher hingga membawak ke atas kepala. Berangkai2 sakitnya sampai pokcik tidak tertahan rasanya. Ngilu mengasak hingga rasa seperti hendak pitam saja. Sekejap2 dia hilang , dan “selama2 “ dia sakit.

Harap2 tidaklah jadi apa2 pada gigi penyeri sengih pokcik ni. Kalau tidak, Oh! tak sanggup rasanya nak memikirkan kebarangkaliannya.

Tak rela pokcik menjadi insan serba kekurangan gitu.

Bukannya OKU , tapi... lebih kepada OKG yakni “ Orang Kurang Gigi “

Alahaii...

8 comments:

dLyn aZmi said...

aler mersik.. gigi palsu kan ade :D

Abang Long said...

Opocot ... Pokcik sakit ke ?... nak abang long panggilkan SNALUBMA ? ......

sayda said...

gigi palsu kan ada.
heh heh.

budakjahat! said...

sian atok...atok takut dgn doktor gigi eik?

arsaili said...

tanam gigi jer pokcik..kecian

mama ranggie said...

cepat2lah tempah gigi palsu po'chik...

blackpurple @ jowopinter said...

Gigi palsu murah sekarang pokcik. Hehehe!

Mersik said...

dLyn aZmi - uii tak nak la.. nama pun palsu.. Nk yg asli gitu.. hik hik


abg long - Tak payah.. gi ngeteh2 jek dah okey..


Sayda - Mmg ader.. tp cam tak besttt gituuu pakai palsu2 ni kekeke


budakjahat - Eh mana ada. Maintain.. doktor tu yg takot agaknya , tgk gigi kite byk sangat hik hik..


Arsaili - Uii sebut tanam2 ni.. cam ngeri la plak..


mama ranggie - hik hik alah, gigi palsu nnti hilang plak identiti dan seri sengih pokcik hik hik.


jowopinter - Wah.. murah.. ini musti gigi yg ada taring2 ni. kekekek sabo jek ko ni ah..