Tuesday, December 12, 2006

Si mata ikan lagi...

Kadang2 sakit yang serba sedikit boleh membuatkan satu badan terasa penangannya. Walau pun mata2 ikan dalam mulut pokcik nih nampak kecil, tapi sudah cukup untuk menghilangkan senyuman dan sengihan yang selalu menghiasi bibir pokcik nih.

Dan apa yg hendak dituliskan, walau pun lahir dari dalam kepala, samalah juga ibarat mulut yang bersuara. Kalau ianya sakit, maka apa yg hendak difikirkan dan bakal dituliskan pun nampak tawar dan tak berapa ceria..

Maka dengan itu..pokcik punyai alasan yang kuat utk tidak bercerita apa2..kekekeke hik hik.. alahaii...

7 comments:

Anonymous said...

teruskn tergelak pokcik. biar mata2 ikan dlm mulut tu segera pecah dn cepat ler pokcik sembuh. kekekekekekkk

Anonymous said...

guess - Alahaii..kalu dah pecah.. bkn tergelak namanya, tuu meraung..kekeke gegegege (gelak pun sopan2 jek nih. slow and steady ) alahaii..

Anonymous said...

Pokcik ... Saya ada satu cadangan utk menghilangkan mata ikan dalam mulut pokcik tu.Bubuh garam aje pada setiap mata ikan. Pedih sikit la tapi hilang cepat sebab saya pun selalu buat macam tu. Taklah merana lagi! Selamat mencuba. - ebriza

Anonymous said...

ebriza - alahaii time kasih ler byk2..tapii..uhuks..yg last sekali tu betul2 dibawah pangkal lidah ( yg tak tercapai dek jari.. huuuu )

Uii garam2 mana leh, kang darah tinggi pokcik dibuatnye..iksh iksh..

Er..err ngeteh2 tak leh ke? hik hik

Anonymous said...

Uik Pokcik ... ini penawar untuk mata ikan dia ... dia ni ke lain lak. Alahai ... boleh jatuh ditimpa perasaan macam ni .. Ahaks!-ebriza

Mersik said...

ebriza - Uii jangann..bak kata oang, bior perasan.. jangan ditimpa perasaan..hik hik kekekeke

Anonymous said...

Hahaha ... tahu pun takut. - ebriza