Sunday, December 10, 2006

Si mata ikan...

Sehari dua menanti dedor2an yang tidak menjadi demam2an, membuatkan pokcik jadi penat dan putus asa hik hik. Namun penyakit lain pulak yang datang tanpa dipinta. Kehadiran si “ mata2” ikan (ulcer) yg bertompok2 ditiga tempat dalam mulut nih membuatkan bibir pokcik nampak kering, tak bermaya dan susah pula serba serbinya...

Hahoiii..hiann hook hiik nih..huhah nak hahan , huhah nak hihom..hak hahapp pun hahii huhah..hahahaiii

( Alahaii..ciann pokcik nih, susah nak makan, susah nak minum.. nak cakap pun lagi susah… alahaiii.. )

12 comments:

Pawana Malam.. said...

assalamualikum....
tumpg tnyer..ni rumah pokcik ker? hehehhehehhe...

salam perkenalan buat pokcik....
semoga cepat sembuh yer...sian kene ulser...sure pedih kan..hehhehe...

anyway,
hadapi hari2mu dgn senyuman ya..

Anonymous said...

Siannye kat pokcik aku ni .. meh saya bawa gi klinik. Alahai ..(dah ikut stail pokcik ni.) - Ebriza

salmah said...

senang je ubat nya mersik....bubuh cili padi tumbuk kat situ...ditambah dgn lada hitam...gerenti express dia pi...

Anonymous said...

dalam susah2 bercakap tu, sempat juga bercakap kat sini. Ups! bercakap ke?

guesswho said...

lebihkn minum air suam, pokcik. minum air kelapa muda pun bagus utk buang panas dlm badan tu... air suam, air kelapa muda... ingat lg?

Mersik said...

pawana malam - Uii rajin nye ko datang malam2 aa..iksh iksh. Iyo laa nih bkn umah, tapi pondok2 jek. Salam2 kenal2an..hik hik. Masyuk la, jgn malu2 ayam hik hik

Terima kasih ler krn perihatin *wink* patplo kali hik hik..

ebriza - Uii baik hatinye nak bawak pokcik gi klinik. Lepas tu, mana leh tinggal2 ? gegege , kena jaga sampai baik tauu..gegege hik hik..

salmah - aduhaii..tak dapat dibayangkan betapa pedihnya nanti kalau letak mende2 tu. Sampai ke hulu hati aa sakitnye. Alahaii..cian nanti pokcik aa..silap2 leh kena sakit parkinson dibuatnya kekekekek hik hik

zalisa maz - Ha'ah cakap2 gak, tapi dgn suara hati..hik hik uii sastra sungguh nih gegege

Haaa yg terakhir (guess who ) tu campokcik kenal jek..dgn petua2 nya sekali..ooo mekasihhhh *wink*

Nur Raina Afsana said...

Kena minum ayo bebanyak ler Pokcik. Panas kat dalam badan tu. Jangan dibio sebab nanti takut jadi lain pulak... sakit ooo... Betul la si Salmah ni, taruh cili padi lak kat situ. Salmah dah cuba ke? Huhu... Kot ler terkinja-kinja patplo juta hari dibuatnya (pinjam kata-kata pokcik ye).

Apa pun, Opah De doa Pokcik sembuh lekas lekas. Kalo idak, miss ngeteh lerrr... huhu... get well soon Pokcik.

Mersik said...

Opah De - Hik hik iyo la tuh. Mmg pokcik byk minum air la nih, sampai kan nyaris2 pokcik berpindah ke pondok yg lebih kecik dari yg sedia ada nih ( kes kebocoran selalu ) hik hik alahaiii..

Uii.. sukanya hati kalau ada oang yg perihatin dan ambil berat nih. Patut ler sakit2 seme tak nak lekas2 kebah, sering dimanja2 kan gitu hik hik..

salmah said...

nur raina...mmg dah pernah buat ...letakkan ubat bonjela tak pi, member bg petua...mujarab la utk salmah...mmg pedih gilerrr...terkinjalah gak....tp sekejap jek... :)

Nur Raina Afsana said...

Ish Pokcik ni... tu pasal la selalu dedor laaa...mata ikan laaa... mata kucing laaa... huhu... sakitnya dimanja-manjakan. Agaknya pokcik yang tak mo sakit tu kebah kot. "Dok ler seminggu dua ngan pokcik ni haaa..." kata Pokcik kat sakit tu.. huhu..sabo je aku.

Salmah, iye ke? Sabo je laa... Opah De tak pernah kena tapi kalau kena ke atau kenai orang yang kena ke, orang yang tak kenai tapi kena ke, Opah De akan bagitau petua ni. Tapi, Opah De tak mo bagi nama Opah De ler, takut kena saman. Bagi nama Salmah boley??? huhu... Selamat berkenalan Salmah.

Mersik said...

Opah De - alahaii ada plak cam tuh. Cedih hati pokcik nih..kalau boleh hari2 nak sihat.. tapi apa kan daya sakit dtg tanpa dipinta..huu..

Nur Raina Afsana said...

Opah De minta mahap ler Pokcik... bukannya apa.. kesian kat Pokcik. Meh Opah De doa supaya Pokcik sihat sejahtera. Amin...
Tapi, Pokcik kena gak makan ubat dan dengo cakap dokto. Kalo idak, nanti Opah De panggil bomba... huhu...