Friday, December 01, 2006

Bepergi pergian..

Hari ini sekejap sahaja dah Jumaat. Esok lusa sabtu ahad dah cuti rehat, cuti hujung minggu ditambah dengan cuti sekolah2 yg sedia ada, uii.. bertambah2 lah meriah cuti2 malaysia nye.

Pokcik akan berpergian balik ke kampung esok barang sehari dua ni. Maknanya, tak de dipondok lah gitu. Kalau nak datang bertandang, silalah sila dan duduk bersila hik hik. Jangan malu2, buat macam pondok pokcik.

Tapi! jangan diusik peket kopi Tongkat Ali dengan biskut kering atas para tu..hik hik hik

4 comments:

Nur Raina Afsana said...

Hmm... tongah cari ni kat para yang mana satu? banyak para daaa... para kayu, para penduduk, para batu, para pemimpin, paragraf... yang mana satu pokcik... huhu...

Balik kampung... oooooo balik kampung... ooooooo balik kampung.... hati riang.....
Perjalanan jauh tak ku rasa
Kerna hatiku melonjak sama
Ingin berjumpa sanak saudara
Yang selalu bermain di mataaaaaa....

errmmm... sambung sendiri lerrr...

Abang Long said...

aduhai Nur Raina Afsana ... bila dah sampai ke malazie ... kenapa lah malu nak bertemu dengan pokcik mersik ... dia termenung di atas parabola mengenangkan Nur Raina ...aduhai pasrah kasih betul ....

Anonymous said...

Oh nurraina mana jiwa?
atas pucuk kayu ara,
pasal apa sangkut atas kayu ara?
saja nak bagi mersik sengsara! muahaha...

Mersik said...

Opah De - hik hik para2 sakuraa..gegege ala bape byk para ada kat lam pondok tu..bkn bertong2 pun kopi n sekut tu hik hik..maklom ler, pondok tak de byk mkn2..alahaii

ceh ceh..cam terasa jek kehilangan pokcik gegegege (tawa tutup mulut sambil pipi merona kemerahan) gegegege

Abg Long - balik kg, mencari idea. Disamping mengenang oang jauh gitu kekekeke

Zalisa Maz - Amboi2.. nasik tambah nampak..hik hik