Sunday, December 31, 2006

Selamat Hari Raya Korban

Alahaii tak sabo2 plak rasanya nak beraya nih. Walau pun Aidil Adha tapi kira raya gak ler.. Tak jauh beza dgn raya yg lepas tuh. Oang akan berpusu2 balik ke kg walau pun kebanyakkan tol nye tersangkut2 (dek kerana banjir ). Oang akan sibuk jugak memasak2 itu ini utk jamuan keluarga atau sedara mara yang bertandang. Kalau dah raya namanya , tentu meriah gituu.

Cuti pun panjang sikit, bolehlah berjalan jauh balik kg atau makan angin. Nanti dah buka sekolah barulah masuk angin keluar asap ( bagi mak bapak ler..hik hik )

Apa2 pun pokcik dgn rasa teruja sekali lagi nak ucapkan Selamat Hari raya lah buat anda seme para pengunjung2 yg setia bersama pokcik dalam suka dan duka , menziarahi tak kira masa pagi petang siang malam. Semoga anda ceria2 selalu laa di hari raya yang mulia ini. Marilah kita sama2 insaf diatas maksud pengorbanan tu sendiri dan simpati pada mereka2 yg tak dapat meraikannnya sebaik mungkin akibat bencana alam, kematian atau hal2 lain.


Banyak2 lah bersabor. Mudah2an pula, lain tahun kite leh raya kat Mekah sana, bersama sekelian kaum muslim yang lain dari berbilang bangsa dan negara. Mudah2an.

Iyo laa..pokcik pun tak leh lelama nih..Pak Imam surau depan tuh pun dah nak ajak menolong2 pepe yg patut. Dah ler malam nih kena jaga lembu kambing, manalah taku kut2 depa pakat2 nak larikan diri ke..hik hik. Esok pulak, tolong jagakan oang ramai termasuklah budak2 yang datang menenguk suasana semasa korban lembu kambing tu nanti.

Lembu dan kambing yang menggelitik2 kena sembelih tu satu hal laa..Yg budak2 terlompat2 kesukaan tak tentu pasal, cam kucing kena geletek tuu yg jadi hal, karang kena tendang dgn lembu atau kena gigit dek kambing tu, jadi kes naya plak nanti..

Hik hik..Uii tugas berat nih..sat pokcik nak asah rotan nih gegege..alahaii..

3 comments:

Anonymous said...

Bebaik Pokcik... sekarang ni mana leh rotan bebudak sesuka ati. Karang, demer bawak Pokcik ke mahkamah lak, tak pasal-pasal Pokcik yang kena rotan balik... huhu..
Selamat mengorbankan lembu, kambing, kambing gurun, kambing biri-biri, kangaroo, kuda, rusa dan bermacam-macam lagi binatang yang boleh dikorbankan...
Dan selamat tahun baru gak... huhuuu

norisah a. bakar said...

orang korban lembu, korban kambing. pokcik plk berkorban apa?

Mersik said...

Opah De - Hik hik iyo laa..bukan pokcik nye..oang punya hik hik kalau ikut pokcik err nak korban gajoh tuu gegeg huh sabo jek aku.. pepe pun lega aa seme dah selesai gitu..alahaii

Nor ash burn - Uii kalau ikut sy aa tentulah jiwa dan raga hik hik.. terutamanya, pada si DIA gitu..kekekeke alahaii