Monday, December 18, 2006

Inilah harinya...

Selamat Hari Jadi Pokcik..!!

Alahaiii.. hari yg ditunggu pun tiba, segala ruhsia terserlah sudah. Ramai yg dah tahu, maklom ler oang tua glamer cam pokcik nih tak leh nak sorok apa2. Tahu jek seme..

Alahaii ini ler nak cite.. Hari nih maka ialah Hari Jadi pokcik gituu.. Oang putih kata pe, besday.. besday.. haa gitu ler yg pemesnya. Cuma tak de apa2 laa yg menarik sangat. Tak de party2 atau makan2 pepe.. Ada ada nih jek laa.. biskut kering ngan kopi tongkat Ali.

Pokcik pun lupa laa hari jadi yg keberapa tah.. mungkin 63 , 71 , 54 , 34 , 19 atau 23 err tah ler , pokcik pun dah tak berapa ingat kekeke. Maklom ler dah tua. Walau bagaimana pun kira usia nih naik setahun dari tahun lepas aa.. makin tua laa tu..

Terima kasih si daun keladi ler pada yg mengucapkannya lebih awal. Segala nasihat2 dan doa2 tu seme pokcik akan ingat dan mudah2an dimakbol kan Tuhan gituu..

Hah!, maih ler kite sapu apa yg ada nih.. kang sejuk lak kopi tu... Jangan malu2. Yg tak de jangan mintak plak.. Mana pokcik nak cari haa ? Hik hik..

Sebelum tuh.. Maih ler kite nyanyi lagi besday utk pokcik.. iksh iksh korang nih, cam tak biasa plak.. satu, dua, tigaa....

Selamat Hari jadiiii..
Selamat menjadi jadiii
Jangan2 la tak jadiiii
Selamat hari jadiii.. gegegege hik hik

Eh! Macam tu ke nyanyi nye? Alahaii .. hantam saja laa..kekekek alahaii

14 comments:

Abang Long said...

Selamat Hari Jadi & Selamat Menyambut Ulang Tahun Hari Kelahiran & Happy Birthday 2 You & Happy Bestday (nyanyi ikut irama perayaan Gong Xi Fa Chai).

Anonymous said...

Nak ucap selamat hari Gak utk Pokcik Mersik ... Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki. - ebriza

violet said...

UNTUK POKCIK MERSIK YANG CERIA,

SEMOGA TERUS CERIA DAN SELAMBER DI HARI LAHIR YANG KE....?

Mersik said...

abg long - oo time kasih byk2 .. ceh ceh bila nak ngeteh? ( Tak abis2 ngan ngeteh nye. hik hik)

ebriza - time kasih , err err..alahaii speechless plak..gege

violet - Ooo ceria jgn tak ceria..slumer mmh slumer.. err yg ke.. ? uhuks..adehh tersedak plak rasa tekak nih.. gegege

sharifah said...

beruntungnya pokcik, mesti ramai yang belanja ni...tengok blog dah meriah, takkanlah harijadi takat biskut kering je...tak baik tu, padahal dah bedal KFC, takpun spageti gitu....

cwazy wabbit said...

uloloh.. ciannya pokcik sambut besday ngan biskut kering jer?? uish2 meh ler ke umah wabbit.. banyak kek tu...

mamajambu said...

Selamat hari lahir pokcik yg ke...berapa pokcik??dah tambah satu tahun lagi usia....tak de mkn2 ke?
Apa pun mama doa kan pokcik panjang umur murah rezeki dan ceria sentiasa :)

Anonymous said...

wahhh yang ke berapaaa? pomot ali kepe nampakk. musti kawan mawi nehhh

Nur Raina Afsana said...

Selamat Hari Lahir Pokcik.. huhu.. semoga murah rezeki lerr.. simpan sikit biskut Hup Seng tu . Nanti kami datang bertandang... ayo teh, Opah De dan Tok De tak leh minum. Angin segala angin yang datang... huhu... ada syarat-syarat lak... sabo je aku... apapun, Opah De doakan yang sebaik-baik doa utk Pokcik. Amin.
Lagi dua jam waktu Pokcik, maka bermulalah langkah baru... huhuhu... semoga melangkah dengan penuh kejayaan.

Mersik said...

sharifah - uii meriah2 la kena mkn sekut2an gitu. Kang nak makan mende lain manyak2 tak mampu lak pokcik gegege..alahaii.. maih ler, sila.. sila.. jgn malu2..

wabbit - Huu tahuu..umah wabbit mmg meriah bab2 kek nih.. bab2 hari jadi ni.. sbb ramai kawan2 yg memeriahkan..alahaii seronoknye pondok pokcik kalu cam tuh. Eh, kalau pokcik gi sana lak, nnt oang seme datang cari kat pondok nih, manalah oang tua nih hilang? hik hik

mamajambu - Huuu..makin tua gitu. alaa tua si kelapa tua, byk santan, lemak berkrim tetap disukai ramai gegege alahaii mekasih la mendoakan yg terbaik2.. huu mama mmg world laa.

lediagli - hik hik alaa bkn promote, saja mmg minat gitu..gegege.. yg keberapa apa? hik hik umur aa..gegegege ( clueless gituu )

Mersik said...

Opah De - Uhuu..hik hik alaa maih ler dtg sini mkn2 sekot..kang lama2 abih plak gitu. Sekut tuh mmg byk, tapi tak sama ngan pondok pokcik nye.. sbb mknnya lawan ngan kopi tongkat Ali..gerenti terangkat gitu. mak mertua angkat lalu belakang pondok pon tak nampak..erks?? gegege Eh, bkn teh laa opah de..kooppii gitu hik hik..

Langkah baru kemana tu? Uii tak de la yg baru..biasa2 jek.. umur baru itu..gegege..makin tua..alahaii

cahaya_hati said...

nk nyanyi...
suara xmerdu..kekekekek...
pape pun
smoge beroleh rhmat
dn keredhaan
dgn peningkatan umur satu tahunnnnn

Anonymous said...

huhu asenye diya xterlambat agi kot nk wish besday... SELAMAT HARI LAHIR POKCIK... ehek yg ke bape agaknya ye... :p doa diya moga kebahagiaan milik pokcik selalu ... senyum sokmo! :)

Mersik said...

cahaya_hati -- Uii tak per, janji nyanyi hik hik..dapat cahaya_hati dtg sini pun dah cukup2 bercahay2 gitu kekekeke.. mekasih ler sidaun keladi..bile kite nak ngeteh2 minom? hik hik..

diya - Ooo tak lambat , pokcik nye mariah nye koman2 pun 2,3 hari. Maklom la oang glamer hik hik..Oops yg keberapa? hmm nak tahu kena emel2 aa gegege..Yo laa pokcik ngah senyum2 nih..sengih2 lagih nih..