Wednesday, November 29, 2006

Semalam yang sunyi...

Duduk melepak dianjung tanpa melangkah ke alam maya, sungguh enak dan mendamaikan. Walau pun yg dilihat ke langit hanyalah cahaya halus bintang yang jauh, namun gelapnya bagai mengundang hujan amat2lah dinanti2kan.

Begitu juga bila mata merayap keserata alam, pun hanya gelita sahaja yang terhampar, kadang2 tersayup cahayanya disini sana.

Dalam masa yang sama hati ini tak boleh nak berpura2. Rindu mencengkam jiwa dan menyayat2 hatinya. Alahaii pokcik rasa sunyi sangat.

Sesekali kenangan datang mengusik jiwa , pokcik jadi tak keruan.. Rasa cam nak nyanyi jek lagu Jeffrydin tu , “ Kenanganku… kepadamu..sewaktu engkau , disamping ku.. “ hik hik alahaiii..

4 comments:

nor ash burn said...

dh mula la tu bila tak ada benda nk buat, kenangan melangkau jauh ingat kisah2 lalu. pokcik, sekali lg sy nk rayu pokcik... ceritakn la kisah2 lalu pokcik bersama si dia tu. bersangat2an sungguh sy nk tahu siapakah gerangannya si dia yg bertuah mencuri hati pokcik yg glamer nie!

Mersik said...

nor ash burn - uii apakan daya.. jiwa ini telah mati dari mengenangnya. Makin diingat makin tersiksa..kalau dicerita maka yg mendengar terpaksa menjadi penggantinye kekekekeke hik hik hik..gegegegege

Nur Raina Afsana said...

Huhu... sabar je aku.... Opah De pun nak dengar jugak Pokcik. Bila lagi nak buka kisah-kisah lama. Mana tau, boleh jadi filem dan menang kat Festival Filem Mesia nanti... Seriously, Pokcik, citer laaa..

Mersik said...

Opah De - Uii kisah lama nih jgn ditanya. Nanti merana badan , membawak diri sampai ke ostolia sana plak kekeke.. Ntah ler, byk yg pahit2 dan manis..tapi tak tahu nak bermula dimana..biarlah rahsia hik hik..