Thursday, July 13, 2006

Hanya sekadar urutan..

Malam ini aku pergi berurut ..iksh iksh kalau tak kerana kejatuhan motor dan beberapa siri tragedi yg menimpa , tak ku hingin nak mengurutkan lenganku ini. memang aku tak punyai banyak pilihan. Sejak pagi tadi aku dah macam oang patah tangan. kalau tak dipegang , makin terkulai , makin berbuai dan makin menyentap2 sakitnya ibarat tergantung tanpa sendi yang sempurna. Dan semalam jugalah aku tak lena tido kerana asyik terasa2 bisa yang menjalar diseluruh lengan.

Oang tua itu tekun mengayat segelas air. Aku memandangnya tanpa berkelip2. Tah oang mana tah ni yg dicadangakan seseorang. Huh ! , semacam jek rupanya . Tiba2 dia memandang aku dan menyoroti setiap tubuh badan aku umpama kambing tua yg terjumpa pucuk muda.." Uii ! simpang 44 Malek Selamat oiii " aku berdoa..

“ Bak tangan tu " tiba2 dia bersuara. Dengan terketar2 aku pun mengesot perlahan2 danmenyuakan lengan aku padanya ..Takkan aku nak cabut dan hulurkan kat dia plak ek ? kekekeke..

Pas tuh dia urut2 dengan maha lembut sekali sampai aku jadi bertambah syak wasangka. “ Ai urut cam nih, si Dol anak jiran sebelah umah pun boleh buat “ getus hatiku tak berapa berkenan. Adalah dalam 15 minit dia melumur lengan ku dengan minyak dan mengurut mesra dari pangkal bahu hingga ke hujung jari jemariku . lepas itu , bermulakah episod yang amat2 menyakitkan dalam round kedua..

Masa tu , Tuhan saja lah yg tahu betapa tersiksanya diri aku . Macam2 rasa ada , nak terjerit , terpekik , terlolong dan terkentut pun ada. Peluh berjuraian diseluruh badan sambil berkalih ketap gigi2 aku menahan setiap urat dan tulang yg dihimpit , dipicit dan ditarik2.

Nak2 bila tiba pada urat yg terseliuh lagi le diberikan perhatian yang penuh sampai aku rasa nak gigit jek telinga dia. Bergaya sungguh dia mengurut . Nasib baik dia tak menenggek dibahu aku . Kejap lengan aku dipulas , ditarik , dilenggang2kan dan prakk !! ditarik sekuat kuat hati mak bapak dia Hohhhh !..sakit ler mangkukk , Adehs . Rasa macam nak humban jek dia keluar tingkap kekekeke . Dibuatnya lengan aku macam gear kereta plak.

Setengah jam lepas tuh aku dah rasa kebas dah , tapi rasanya dah ok aa lengan aku tu..Kalau tadi tak leh angkat , sekarang dan boleh sikit2 aa. Cuma kena tunggu masa beberapa hari sikit nak beransur2 surut bengkak dan hilang anginnya. ( Hoh ! dia tak tahu yang aku nih dah hangin satu badan )

Setelah menghulurkan pengeras2nya ( berupa kertas yg tak berapa keras warna merah ). , aku pun turun dengan tak sabo2 nye.

Selangkah dua menapak , dia pun menyapa selamba..

“ Nih kalau nak baik betul nih , kena urut dua tiga kali nih "

Hah ! dua tiga kali ? Urut macam ta ta tadii tu ? Hohh ! Kirim salam jek laa “ bentak ku dalam hati ( sambil tersenyum tawar pada oang tua itu. )

“ Kali nih jek laaa..” aku membebal lagii...alahaiii..

5 comments:

iziana said...

bersemangat ko citer psl pengalaman berurut ko tu
penuh detail...
penat aku baca
miahahaha

lediagli said...

wakakaka.. mampus la org tu kalu ko lak dapat ngurut dia.. kekeke..

Mersik said...

iziana - amboi2 suka nampak berurut..huh tak yah ler..indah kabo dari rupa kekekek..dah sakit , nak wat cam mana aa ? hik hik

lediagli - tah. kalau dah urut..uii kite lipat2 cam lepat pisang kekekek hik hik

Anonymous said...

Very nice site! » » »

Anonymous said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! »