Monday, November 05, 2007

Bersalah...


Pokcik berasa sedikit bersalah kerana membiarkan pondok ini sunyi sepi sejak seminggu yang lalu. Kebiasannya pokcik tidak begini. Memang tak sampai hati pokcik kalau tidak berceloteh barang sehari dua.

Aduh.. mengapakah boleh sampai jadi begini ?

Biasalah, manusia… apa bila di beri sedikit tumpuan dan glamer yang tiba2 menjelma, maka akan terkoma2lah segala urat sarap dan rasa untuk berlagak seperti biasa. Apatah lagi dengan rasa ceria dan sekelian puji2an yang nampaknya sangat benar belaka.

Lebih-lebih lagi bagi kategori manusia warga emas seperti pokcik ni. Lagilah, apabila kelak dilayan macam emas, maka akan jadi tak kemas la hidup ini. Oh! berat sungguh dugaan ini.. Tidak dapat dibayangkan gitu..

Harap2 pokcik akan terus kekal begini kerana peralihan hidup disaat2 usia menjelang syuruk ni terlalu menyusahkan kadang kalanya. Lebih baiklah pokcik meladeni hayat sebagaimana seadanya kini.

Melaluinya dengan tabah hari dan senyuman seindah suria pagi, seperti selalu2nya.


Moga pokcik punyai sedikit kekuatan gitu...

Alahaii…

( Sambil membelek cover Dol Leman dan jari jemari mengurut minyak pada rahang dagu dan pipi… agak tegang gitu rasanya sejak seminggu lalu hik hik )


8 comments:

arsaili said...

amboi pokcik..shok nyer...berkelap kelip jer cahaya gelamer@glamer..sabor jer la..nanti nak minta autograph..ni musti sign dlm jawi sambil jari terketar2...uhuhu

Anonymous said...

Pok Cik , rasanya masih blm t'lambat nak ucapkan tahniah atas kelahiran "Dol Leman : Misteri Kebun Pisang". Masa Pesta Buku bln April nanti , blh la sy dptkan t/tgn pok cik ya . Masa tu jgn nak main nyorok2 pulak tau !

~ Ila ~

nurazzah8 said...

Pokcik, alahai...khabornya nak bertandang ke rumah bersama abang long? Aduish...terkesima sebentar bila orang glamer nak dtg rumah...hehehe ... tapi kan kalau buku dah ada mesti lagi best... mesti ada agenda sain-menyain autograf gitu.. eh..eh..autograf pulak... sain buku... tapi buku tu takde lagi kat kedaikan...

Mersik said...

arsaili - Uii jgn ler cam tuh. Tak berdaya pokcik dibuatnya nnt hik hik. Alahaii.. tak yah otograph2.. bagi jek manu, bley pokcik order pepe yg patut.. hu huu


Ila - mekasih. AMboi lamanya nk tunggu. Bila dah ada kat kedai mamak, boli jek la.. pas tu bley sain masa ngeteh2 nnt hik hik

nurazzah8 - Uii.. tul ka? Wahh ni dah kira kabo baik ni. Jgn la sampai terkesima.. susah hati plak pokcik karang.

Apa2 pun.. senang jek. Yg tak de jangan keluarkan.. hu huu

sayda said...

owh. dh glamur lupe org yg x glamur ini. uhuk2!

Purpleheart said...

Salam..

Anonymous said...

Isssykh..... pok cik ni biar betul nak gi ngeteh2 dgn sy . Tak takut marpunah ligan dgn parang ke ? Hehehehe tp klu pok cik sudi , sy patplo juta kali lg sudi . Cuma takut pok cik je la nnti termalu2 kucing dgn sy . Hahahaha.......

~ Ila ~

Mersik said...

sayda - kekeke eleh jgn ler merajuk. Pokcik kan dah tua, selayaknya lupa2 gitu.. Tu hari kata nak piksa.. tu yg tak mo kacau tu. Haa.. skg dah abih aa.. yihaaa leh jln2 kekekek


purpleheart - Wsalam.. bz ke? Senyap jek... hik hik


Ila - Uihh.. takat ngeteh2 jek pe salahnya. Alah.. pokcik mmg sedia malu2 ayam.. Nanti bwk sekali cik tom laa kekek