Saturday, October 27, 2007

Tentang Dol Leman...



Satu petang, beriya2 Dol bertandang dan mengonggah2 pondok pokcik ni hingga jadi kusut masai lena pokcik.

"Ooooo Dol.. apa ko buat tuu?" jerit pokcik dalam keadaan panik. Ingatkan Tsunami tadi..

"Atuk... dah keluar! Hu huuu dah keluar! " pekik budak nakal itu separuh histeria.

"Apa yang dah keluar?" soal pokcik dalam keadaan separa mamai. Biasanya kalau pak Leman dah keluar gi keja.. mmg cam gitu perangai Dol. Suka tahap lapan..

"Ini laa tok.. buku Dol .."

"Buku.. eh ko mana buku? Buku sekolah tadika ada la " jawap pokcik..

"Eh.. tak aa.. buku yg ini... taraaaaaaaaaa ! " sengihnya semakin lebar.

"Erks... " pokcik terkedu.. Cam bermimpi plak rasanya.

Alahaii... syukurlah banyak-banyakk...

*********************************

DOL LEMAN : Misteri kebun Pisang.


Untuk sekelian peminat Dol Leman sekelian, diharap... sudi2lah mendapatkan buku ini.

Kalau tak sudi pun maka, sudi2kan la juga... gerenti best punya... hu huu

Nota Cagu :

Walau pun anda semenya nampaknya teruja2 dan tak sabo2 hendak mendapatkan buku ni, tapi.. harap ber sabooo..

Belum keluar lagi gitu. Mungkin tgh dalam proses kut. Pertengahan bulan depan barangkali ada la kat kedai tu.. hu huuu

22 comments:

Ainin Naufal said...

tahniah, penulis baru! semoga terus rajin berkarya.

alahai... ada le org yg senyum dalam tidur ni karang. hehehe.

tolong! tolong! pipi pokcik dah krem! dh krem dh! ada sesapa blh urutkan pipi pokcik ni, kasi normalkan balik pipi dia?

© Oshun/EM Muhammad/Nadia Emarele Muhammad said...

Salam Pokcik...
Tahniah... amboi, lajunya Ainin Naufal... ekekeekekeke

masni qisrine said...

tahniah. leh oder ke?
nak kasik adiah kt anak sedare kite lar

Puteri Ezza said...

Pssstttt, pokcik dah dapat 'woyelti' ke? Hikhik. Kang kongsi-kongsi la ye. Kita g makan daging kanggaru kat Ostolia. Lalalala...

Manjlara said...

pokcik, bile sesi sain2 otogerap nak diadakan? klu dekat2 ngan umah, bleh ar kite tumpang nyibuk2 jap :D
tahniah...

ayumkay said...

tahniah pokcik!

pssst... kat s/alam ni mana senang nak dapat pokcik? bukan apa, klu dah tau tempat bleh ler terus tuju je..heheheh.

pokcik sihat ye?

:)

nurazzah8 said...

tahniah! Tahniah! tak sangka pokcik ni ada bakat menulis ye?... teruskan usaha .... boleh dapat kat MPH tak?

by the way, buku ni dah ada terjual di kedai ke?

nurazzah8 said...

pokcik, tadi saya gi MPH, tercari-cari, tertinjau-tinjau mana lah buku Dol Leman ni...nak belikan anak saya..tapi tak berjumpa lah pulak...

dEW! Sukm@ said...

Salamz.. Pokcikz.. Dolz.. tahniah buat anda berdua di atas kelahiran buku bersiri ini!

Eh, misteri apa yang ada di kebun pisang tu? Ala2 zombi ke? Kekeke.. alahaiiii ~_~

dEW! Sukm@ said...
This comment has been removed by the author.
Mersik said...

Ainin Naufal - Kekekek.. ehh mana ada aaa ?

( sambil tutup mulut dgn dua tangan) hik hik


Opah De - Wsalam.. kekek mekasih daun keladi.. hu huu. Akhirnya.. lihatla dunia.. Lihatlah dunia.. adehh.. overdos la plak kekeke


masni qisrine - Amboi2.. bley, apa salahnya..skg tgh process.. mungkin pertengahan bln depan ada la kut. Kasi la sekali kat mak, pak sedara.. serta mak mertua angkat sekali. kekekeke



Puteri Ezza - Uii jauh tu nak gi.. ezza nye pasal.. kite gi balik hari pun bley kekek hu huu


manjlara - Alah lambat lagi tu sain2.. Nnt pokcik dtg la kat umah awak.. jerit2 cam apek nak paper lama.. paper lama.. kekekek

Mersik said...

AyumKay - Uii biasa ler, pokcik sihat. Kat Shah alam ni..byk kedai buku aa.. kat Mall2 ka.. seme ada.. Nnt dah keluar pokcik miscall2 laa kekek..

Eh.. ni nak dapatkan pokcik ke atau buku Dol Leman tu? kekekek keliru la plak hu huu *wink*


Nurrazah8 - Alah.. jgn ler muji2.. malu pokcik dibuatnya. Mana lah pokcik pandai tulis.. cuma merapu2 jek..

Biasanya kat MPH mmg ada buku kanak2 tu.. cuma cepat lambat jek la.. Tak pe, nnt dah ada kat kedai.. pokcik kabo2 la..


Dewi Sukma - Hu huu.. mekasih gitu. Alah.. pokcik ingat nak misterikan cincin delima dln kebun pisang tu, tapi dah jatuh dlm sungai lak cincin tu kekekekek

Terpaksalah pokcik letakkan misteri yg maha dasat hinnga kalau di baca ramai, boleh meremang buku kaki dan hidung.. kekekekek alahaii

norza said...

Pokcik,
Harap tak terlewat utk ucapkan TAHNIAH - akhirnya bergelar penulis. Jadikan buku pertama ini pembakar semangat untuk menghasilkan lebih banyak karya di masa akan datang.
Caya ler, pokcik!
Jom akak belanja mengeteh...

Iza'Izz said...

Pokcik, tahniah juger dari saye...
Bertambah glamer ler pokcik dan dol nanti....

Mersik said...

Kak Norz - Alahaii.. mekasih ler daun keladi. Amboi2 ada bakar lagih tuh cam oang wat masak2 plak.. kekek oops lupa..chef gitu. InsyaAllah.. mudah2an berjaya hendaknya..

Nak ngeteh2 ? kekek itu la yg lomahnya.. tak leh kata tidak.. hu huu.. bila dah dimana ? kekeke


Iza - Terima kasih.. alah mana de glamer. Dol jek la.. pokcik biasa2 jek kekek.. Lagi pun dah tua. Tak baik utk kesihatan.. Nanti sik lupa2 diri la plak kekek hu huuu

fiqir said...

Pokcik walaupun ucapan ini dah kira lambat tapi ingin kulaungkan(kalau boleh) Tahniah (3x). bestnyer
kiranya skang nie saya melawat blog penulis novel yer. (dalam hati jeles aku)

papehal selamat maju jaya dalam arena persuratan melayu.

cayolah pokcik, malaysia boleh pokcik boleh

Mersik said...

fiqir - Alahaii.. mekasih daun keladi. Alah sama jek penulis ke idak.. bukan novel pun, buku cikai2 jek..hik hik..

Seme oang boleh capai apa yg mereka hendak, walaupun dah tua2 cam pokcik ni. Janji tekun berusaha gitu.. hik hik

Seme oang boleh.. gitu termasuk awak juga hu huu

arsaili said...

ler..tok awat tak khabaq mai penulis...errkk..nak juga beli..nak tgk hasil nukilan tok..sure best ek..tahniah ye

Abang Long said...

TAHNIAH dan SYABAS saya ucapkan untuk Pokcik Mersik. Teruskan perjuangan yang belum selesai (ucapan gaya YB Abang Long).

Mersik said...

arsaili - eh lama dah pokcik menulis. Tulis2 kat sini ka? hiyaa tak perasan lak dia hik hik..

Nak tenguk... alah pokcik malu2 ayam la. kekek kalau best.. uii lagi la pokcik malu kekeke... mekasih hu huu


Abg Long - Aii melobi gaya2 oang politik nampak? kekeke

Anonymous said...

amboi! amboi! pokcik... diam-diam berisi ye. Tahniah utk Dol Leman - Misteri Kebun Pisang.

-ruby-

Mersik said...

Ruby - Kekek alah jgn la.. kite malu la.. Bukan berisi pun, kulit dgn tulang jek kekekekek

Mekasih daun keladi.. hu huu