Monday, May 21, 2007

Seorang pokcik yang dahaga..

Hujung minggu yang berlalu. Panasnya membara2 dan memburu2.. hingga rasa kering lesu tubuh pokcik sehari2. Bagai terdampar ditengah2 gurun Kalahari.

Sepetangan pokcik menunggu sang hujan turun kerana dilangit sana ada tompok2 awan hitam yang berarak lalu, tentunya memberikan harapan untukku. Namun terlupa, bahawa ia tak turun selalu.

Malam2nya pula jadi resah tidurnya, sering terjaga2, berpeluh2 dan rasa dahaga yang teramat. Sampai berbotol2 pokcik menogok air hangat.

Hinggakan pokcik jadi konpius sendiri, adakah malamnya betul2 panas atau kencing manis pokcik sudah naik lagi, kerana simptom2nya.. lebih kurang sama gitu ( yakni berpeluh2 dan sering dahaga diwaktu malam )..

Alahaii..

11 comments:

sayda said...

pokcik tukar layout baru ke ni?

Mersik said...

Yo la Sayda oii.. senang sikit nak tgk, beso tulisan2nya.. maklom la, mata pokcik pun dah rabun.. hik hik.

err..err ada rasa2 nak memuji ke? kekeke.. jgn memaluu huu huuu

Anonymous said...

pokcik pindah umah ke..ada masalah ke?..sejak 2 minggu lepas mcm2 masalah timbul kan ada yg kena deleted blog ada yg kena hacker ada yg tak leh pos n3 dan mcm2 lg lah..hehehe

Ainin Naufal said...

Pokcik cat umah baru. nape tak ajak kiter tolong buat reno. kalau idak boleh le nolong mana yg patut. nolong nengok leee... lalala..

salmah said...

alahaiii mersik..kat kg mendung jek...angin bersepoi2 bahasa pulak tu...sehinggakan bantal asyikkk memanggil2 gitu....agaknya dah terjangkit penyakit atuk si dol tu tak? hik hik

Mersik said...

Ainin Naufal - Hik hik alah, saja nak menerangkan pondok yg senmakin kusam nih.. Uii..toksah susah2.. senang jek keja nih.. Kalau nak tulun pun, tulun la wat2 air ke, wat makan2 kekek alahaii..


Salmah - Uii bahayoo tu.. sangat bahayo.. hah! gi cari selimut cepat2.. bahayoo baring2 takdak selimut.. dinginnya menggamit2 gitu hu huu kekekek

fiqir said...

Pokcik, besarnya ghumah bleh lah lepak slalu

Mersik said...

fiqir - Boleh sesangat, apa salahnya..alahaii

Purpleheart said...

Salam pakcik, putihnya umah pakcik.. alhamdulillah, putih itu kan suci bersih..

Pakcik, apa apa pun minum air masak lebih tak salah apa kan.. cuma pakcik kurang2kan minum air manis, nanti gula tinggi susah pula..

Mersik said...

purpleheart - W'salam purple , hik hik mekasih krn memuji gegege.. lama dah berhasrat nak tuka kaler nih kekek.. maklum la bajet lom ada gegeg..

Air masak ? hmm nnt senyum pokcik jadi tawa gitu, gegegeg.. kalau pakai perasa manis tiruan, nnt tak ikhlas plak.. gegege..

Alah.. saja jek.. pepe pun mekasih daun keladi ler ..hik hik

Purpleheart said...

A'a ya pakcik, tak shedap minum air masak kan.. tawo aje. Pe kata pakcik minum teh tanpa gula, kalo nak sihat lagi minum teh ijau.. bagus deh untuk kesihatan.