Thursday, April 26, 2007

Nyut.. nyut.. (Bahagian 2 )

Alhamdulillah , nyut nyut pokcik semakin berkurangan sejak2 ini..setelah pokcik me nyum nyum beberapa butir panadol. Kurang2nya tak adalah se nyut nyut hari tuh. Hmm.. cian sungguh pokcik nih, dah ler hidup susah sebatang oang, tak mampu plak nak gi klinik. Ya lah, takut juga, dalam pada kepening2an tu, pas tu nak jalan2 ke Klinik, kang silap2 ketempat lain plak sampainya..

Itulah..Cuma pokcik mampu rehat2 sahaja sambil mengosong2 kan fikiran. Kerana kalau di kuat2 kan berfikir tu maka kuatlah juga sarapnya bekerja hingga terbit rasa nyut nyut yang sama. Hairan sungguh pokcik, nyut nyut nya kejap ada , kejap tak de, eh! dah macam iklan sekut plak..kekeke..


Tak tahulah kenapa darah tinggi kali ini malu2 nak turun lagi. Mencacak jek naiknya sambil tergiggil2 pokcik menahan bisa yg bertumpu dikepala. . berpusing2 macam roller coaster.. adohhhss.. Hmm.. bila memikirkan kebarangkalian yang buruk2 lagilah pokcik menjadi resah gelisah. Harap2 pokcik tidaklah terkoma2 dalam waktu2 yg terdekat ini..

Bila sebut “kosong” pula, secara tak langsung sepi pun bertandang sama. Sejak pagi pokcik duduk di anjung keseorangan..melihat pandangan dengan kosong , minum air kosong dan bual2 kosong dengan Cik Tom. Dia pun agak keboring2an bila pokcik asyik mengulang2 soalan yg sama.. “ ko sapa? , ko sapa? “ alahaii

Terima kasih daun keladi laa pada sesapa yg sudi bertandang tuh, mendengor keluh2 pokcik ( yg tak tahu nak terluah dimana ), bertanya kabo berita dan mendoa yg baik2 .Semoga Tuhan sajalah yg membalasnya.

Ada sesapa bertanya2 pokcik nih rindukan siapa? Sat aa pokcik nak fikir. Hmm .. hmm. haa err errr erks.!! adehhhssss….nyut.. nyut .. nyut..nyut

Argkhss... dia datang balikkk….

Alahaii..


4 comments:

dEW! Sukm@ said...

alahai pokcik, kesian.. tapi pengambilan panadol tu x boleh diamalkan selalu.. klau pokcik sudah disahkan DR. ada darah tinggi so better ambil aje pil yg disyorkan DR. setahu dewi, pesakit darah tinggi tidak boleh skip mkn pil darah tinggi!

hairan ya, pokcik ni mkn sekut hari2 pun boleh diserang darah tinggi!? oh.. m'be pasal pokcik suka minum kopi.. so lps ni.. kurangkan gula dlm minuman dan tambahkan gula dlm senyuman!

hehe.. ikutlah nasihat dr DR. dewi ting-tong!

MINAH CELOTEH said...

Minah dengar2 kalo DR nak kena kurangkan minum kopi...boleh tak? Tapi nak lawan dgn apa eh biskut kering tu...teh tak mesra ah

sayda said...

pokcik nk kene bersenam ni..
jogging k..hehe

elok utk kesihatan
;D

Mersik said...

deWi - keke baguihs lah awak nih, serba serbi tahu. Hmm..tulah, dah tua2 nih.. sapa lah nak tulun nenguk2kan diri ini, terbiar jek sendirian melayan hidup dan sakit2nya.. alahaii

Apalah lagi yg pokcik leh makan.. tuh jek la yg mampu..ikh ikh Jabatan kebajikan masyarakat nih kasi duit sikit sangat la..hik hik alahaii..

Mekasih daun keladi la Dr Dewi..(Sambil senyum selebar dan semanis mungkin hik hik )

Minah celoteh - aduss.. abih nak mkn pe plak..hmm nnti mkn hati ulam jantung plak pokcik..kekekek

Itu kopi kan herba2 punya.. cam tongkat Ali tu..bley laa..

Sayda - Jogging , gegege wahh suspension pokcik dibuatnya.. hik hik..

( sambil terfikir2 nak berlari keliling umah esok.. hik hik alahaii )