Monday, February 26, 2007

Waaa.. kena tag lagih.. iksh iksh..

Alahaii.. baru jek pokcik kabo2 siang, sudah kena tagged lagi.. tapi sebab kali ni penulis Zara Juita yg tagged, maka pokcik akur jek la.. hik hik huii glamer oo novelis tag2 pokcik nih.

Biasanye si Dol jek suka tet tet pokcik ( tembak dgn pistol kayu dgn mulutnya yang riuh berbunyi teet! teet! teet! . hik hik alahaii )


Ok aa.. antara 6 lagi yg pelik.. , tarik nafas anda dalam2.. sedia , mula.. masakkk.. ooops silap lah, baca !!

1. Pokcik kalau pakai baju suka yang kaler2 warna kelabu, sebab nak sesuaikan dengan pandangan mata pokcik yg semakin kelabu nih.. kekeke.

2. Pokcik kalau makan mee hoon goreng, tak suka perencah atau bahan2 tambahan yg banyak. Kalau terhidang, pokcik akan mengambil masa 5 kali lebih lama dari oang biasa2 makan. Yo la..sebab nak asingkan taugehnya, ladanya, sawinya, tauhunya, bawangnya, dl. alahaii..

3. Bila malam berlabuh dan pokcik mahu tidor, sukar untuk pokcik membezakan diantara selimut dan kain pelikat yg dipakai sebab kadang2 kedua2nya hampir sama ( atau memang sama.. huu huu hik hik ).

4. Bantal bucuk pokcik tuh sebenarnya tidak lah berapa bucuk, hanya terdapat tumpahan air tongkat Ali di tepi , setapak air liur yg dah kering, hujung bucu yg berburas kusam akibat selalu digentel dan bekas2 warna hitam dan coklat akibat lama di kepam2 dibawah celahah2an anggota tertentu.. hik hik. gegegege

5. Perkara paling mencabar kreadibiliti pokcik setiap pagi ( selain mandi air diperigi ) ialah melihat cermin dan bertanya , " Eh.. wajah hensem manalah nih ada lam cermin aku nih? " hik hik kekekekekeke alahaii.

6. Antara kuih2 yg pokcik suka ialah dari jenis keras dan goreng2 sahaja, cam karipap inti sedap, cucur badak, goreng ubi, jemput2 segala macam jenis ( termasuk yg oang jemput suo makan), kerepek2 dan popia salut sambal..


Hah?? Popia salut sambal??.. alahaii.. adehhh huuu.. huu hmmm gegege huu huu adehh…waaaaa.. uuuuu.. ooooooo


NOTA : Akan apabila tersebut sahaja popia salut sambal, secara tiba2 pokcik mersik jadi terkoma2 dan hilang ingatan, terhisteria dia sekejap. Harap maaf...


( jurucakap pondok)


7 comments:

nor ash burn said...

dh la bucuk, perasan plk! tngk dn tenung cermin tu lama2 sambil berkata, "wahai cermin, siapakah yg paling ensem di alam maya nie?" nanti jawab cermin.... er... cermin x sempat jawab sebab dh retak seribu!

©Nur Raina said...

Keh keh keh... tak kesian kat Pokcik betul ler miker ni, cucunda Nor Ash Burn... udah dia nyorok dalam selimut cum kain pelikatnya.. keh keh keh... Lama Opah De tak nampak Nor Ash Burn... gamaknya pekena mee goreng mamak lagi kot... huhu...

karl Firdaus said...

Heeeeeeeeeeee...popularnya pokcik Mersik ....Pokcik jangan buat kerja lainlah , layan tag tag ni aje dah cukup buat pokcik bizi ... hee hee...........

Una rasa Pokcik ni memang peliklah ............

Mersik said...

nor ash burn - iksh iksh ciannya.. amboi2 tak de lah sampai cam tuh sekali, ada gak retak2 sikit.. lom sampai seribu lagi gaknye tuh hik hik..


(Tenguk cermin sambil pejam mata hik hik)


Opah De - uii nak wat cam mana, oang glamer nih pun byk dugaannya gegege

Karl - OOo tak yah wat kerja lain? abih tuh nnti kopi n sekut sapa nak mkn? hik hik ..

Pokcik taklah pelik sangat, mungkin pd oang lain kut.. hik hik
alahaii

Abang Long said...

Pokcik Mers (adik tiri kepada Mercedes Benz), abang long rasa nak tag kan sekali lagi nama pokcik ... sebab hari tu memang sengaja dilepaskan nama pokcik mers ....

violet said...

salam pokcik...

alahaiii..lepas ni sapa lagi nak tag? hihii kerja jawab tag jelah gamaknya...

dahlah pokcik...lupakan seketika popia tuh..nanti kempunan pulak macam buln posa ari tu kan susah..hihihi

Mersik said...

Abg long - amboi2.. ingat pokcik nih tak de keja lain aa ? alahaii..

violet - huu huuu pas tak tdk dak aa.. letih litak gituu hik hik.

Popia tuh mmh dah lupa, tapi sesekali mengusik minda..uii resah dibuatnya hik hik