Sunday, February 11, 2007

Pokcik kembali..


Pokcik baru sahaja selamat sampai dari kg petang tadi menaiki bas sangkut2. Nasib baik la tak tersangkut2, kalau tidak pasti sampainya lambat gitu.

Dan malam ini terasa amat letih sekali. Longgar segala tulang temulang dan lutut2 seme. Maklom lah, oang tua sesekali berjalan jauh, sama juga macam kereta enjin lama, walau pun jalan tapi gedak geduknya tetap ada.

Malam ini pokcik melepek dengan mukadimah serba termenung saja. Kalau nak diikutkan perjalanan kali ini ada seribu satu macam cerita. Dalam masa yang sama, hati ini rasa berat pula nak bercerita. Ntah lah..

Perlahan2 pokcik ambik radio buruk pemberian Tok Lipat sambil tangan ligat mencari stesen kut2 ada lagu yang sedap2 ke malam nih. Dan tak semena2.. terkenalah pada siaran yang ada lagu. Walau pun agak bising tapi boleh la.. Pokcik lekapkan ketelinga cuba mendengar lebih kuat. Uish... sedap plak lagu budak Pilip nih.. macam menggamit2 hati gitu.. hik hik

Aku masih disini kekasih..
Telah lama ku simpan segalanya
Janji yang tak pernah kau tunaikan
Tapi aku masih setia menanti..

La la la la la la

Na.. na.. na.. na

Hmm .. hmm..

Tapi kutetap pencinta yang setia..


Hik hik asyik sungguh pokcik mendengor lagu “ Aku pencintamu dari nyanyian Felix nih” , kadang2 boleh jadi tersengih sendiri gitu.. Alahaii..


NOTA : Pokcik bukan terkenang kenangan manis yg mengusik, tapi sekadar memujuk hati dan merawat lara gitu. alahaii

7 comments:

zalisa maz said...

hamboi2... tak habih2 dgn lara...

Mersik said...

Zalisa - Teringat lagu M.Nasir, Laraa.. menyabur jiwa, rindu kan sentuhann.. hik hik alahaii..

Entah bilalah nak abih..lara ku ini?

violet said...

heh pokcik....
dah terpujuk ke hati tu...

Mersik said...

violet - Hik hik lom lagii huu huu
(Suka dgr lagu, Relaku pujuk - Spider)

Leeds Al-Malique said...

alaaaaaaa kecian pokcik..tgh lara hati ke..meh berkunjung ke teratak leed meh..hibur2kan hati ehehhehe

:)

dEW! Sukm@ said...

utk pokcik di sana:

"Jangan tunggu lama-lama..
nanti lama-lama.. dia dikebas orang!"

huhuhu..

Mersik said...

leeds - Uii gi sana aa? hik hik nanti sik pandang2, jeling2, senyum2 .. abih terpana plak pokcik kekekek hik hik huu huu

dewi - Uii dikebas oang tak pe, leh cari pengganti. kalau berubah hati.. uii siksa gitu.. hik hik

(Suka termenung lama2.. hik hik)