Thursday, February 08, 2007

Adehhs...

Petang nih badan pokcik rasa cam tak sedap jek. Panas dingin silih berganti membuatkan pokcik menggeletar ditengah2 hari dan berpeluh2 di sebelah petang. Mendongak ke awan hanya nampak suram je dengan kebarangkalian hujan turun adalah tinggi.

"iksh iksh cam mana nih? Lom hujan lagi dan nak demam?" soal pokcik separuh sedar.

Pokcik memicit2 kepala walau ia lebih kepada menggaru2 sahaja. Tengkuk nih pun berdenyut2 merata2 . Habih kecamuk seme fikiran pokcik yg masih waras dan yang tinggal suku2 nih.

Adehh.. macam2 la penyakit nih datang. Tak larat rasanya tubuh badan nih nak berperang dengan seribu satu macam virus dan bakteria yg menyerang.

Adehh.. pokcik rasa nak demam laa.. adehhss.. alahaiii

3 comments:

©Nur Raina said...

Sian Pokcik. Nanti Opah De panggil tok batin lipat sejemput udang sat...
Opah De: Ooooooooo... Tok Batinnnnnnnn.... yuhuuuuuuuuuuuuu....
Tok Batin: S-I-A-P-A I-T-UUUUUUUUUU?
Opah De: C-U-B-A T-E-K-A... keh keh keh...


If any consolation, Opah De batuk giler sekarang ni Pokcik... sampai sakit-sakit badan nih... doktor Opah De tak de lak tu.. kena tunggu dia balik ari senin esok baru leh gi jumpa dia. Doktor Mesia. Senang dan rasi... ahakz...

Mersik said...

Opah De - Uii mekasih ler ken nak tulun pokcik nih hik hik . Biasa ler musim2 nih..hik hik

Aiks.. batuk2 lak.. haa tuh batuk2 nak dapat duit tuh kut kekeke.. alahaii

©Nur Raina said...

GAmaknya ler Pokcik... Bukan kat kerongkong je gatai. Habis tapak tangan dan tapak kaki pun gatai. Orang kata nak dapat duit dan nak berjalan, kan. Tadi dah dapat duit dari anney dan Opah De dah berjalan dari ruang tamu ke dapur... ahakz..sabo je aku.