Saturday, February 24, 2007

Haii.. pokcik pun kena tagged gak? iksh iksh

Opocots!.. terperanjat betul pokcik bila berkunjung ke blog Opah De, tak semena2 kena tagged. Uii pasrah kasih tul laa.. Mula2 pokcik ingatkan permainan apa tuh. Manalah tahu kut2 ader macam main Bang selembu ka, ram ram rip ka atau acilut ka? Lehlah pokcik ajak Dol join sekaki.. ( walau pun dia lebih suka main polis sentri) hik hik..

Iyo laa , kalau nak tahu sangat apa perangai pokcik yg amat2 pelik masa kini bior ler pokcik senarai hitamkan hik hii. Kalau nak diikutkan ada manyak ooo, melebihi patplo juta belas2 ribu gitu.. kang sampai tulat tunik kalian tak abih baca, memadailah dgn enam jek ye..hik hik..

1. Pokcik suka makan karipap dengan inti yang sedap2.. diulangi.. sedap2 sahaja. Kalau tak sedap, pokcik korek inti2nya.. bior makan kulit jek.. hik hik

2. Pokcik kalau melepak di anjung suka tak pakai baju. Kalau agak2 gatal senang nak keruk. Kerup kepala, keruk dagu, pipi, bahu, ketiak dan belakang pinggang. Kadang2 terbabas2 sampai ke dalam kain.. huuu hu tapi pokcik sukaa.. gegege alahaii

3. Pokcik suka berbual2 dengan cik tom walaupun kadang2 dia malas nak layan. Kadang bila dia nak keluar memalam merayap, selalu pokcik pesan " Cik Tom, ko jangan bawak balik tikus mati aa, bawak sekut tak pe " gegege.. gak2nya dah hafal la kut Cik Tom tuu hik hik..

4. Pokcik kadang2 sakit hati tul dengan budak Dol sebelah tuh. Selalu dia menyakat pokcik. Tapi bila dia tak de pokcik tersenyum2 sendiri mengenangkan telatahnya. Selalu jugak pokcik yg lebih2 usik dia. Pokcik panggil dia “ Dolemon “ . Tul la tuh.. kan bapak di nama Leman, so Dol Leman , Doleman, Dolemon , Doraemon… hah..kena apa? Kekekek

5. Pokcik suka merayap2 sambil tenguk2 gelagat manusia dimana2. Walau pun pada perasannya pokcik rasa mereka yg menengukkan pokcik. Lebih2 lagi sang gadis2 yang memerhati dengan pandangan yang nakal2.. Uii tak rela aku aihs... hik hik

6. Pokcik selalu merasa pelik, kenapa pokcik yg low profile nih, miskin, hina dina, buruk rupa, gigi tiada, makan seadanya, berpondok cuma , tapii? Boleh jadi GLAMERR !! gituu…kekekek

Haa.. cukup la tuh ye.. Dan ini dia mangsa2 pokcik seterusnya.. jeng ..jeng .. jeng..

1. dewi
2. cd

3. ebriza
4. karl
5. mamajambu
6. pezul

Uii.. best plak main mende nih.. Harap kalian seme jangan tagged pokcik lagi.. kang tak abih2 dok cerita yang pelik2 jek pasal pokcik mu ini.. alahaii

NOTA : Sapa tahu permainan yang lebih best dari tagged2 nih.. cam “wink’ *wink” ka .. hik hik..

7 comments:

karl Firdaus said...

Pokcik,
Karl baca entri pokcik yang ini tersembur sembur kopi dibuatnya..... hee hee.. lucu lucu...

walau apa pun.........Pokcik memang glamer........

©Nur Raina said...

Keh keh keh... ish Pokcik nih, abih ler tak jadi makan Opah De.. ada ke dalam kain pun sebut. Too much information lerrr... dan padan muka kena tag... keh keh keh...

nor ash burn said...

xmo kat ngan pokcik! bucuk!

Abang Long said...

sebenar benar benarnya dan memang benar serta ada kebenarannya .... abang long jarang gelak sakan sampai keluar air mata ... tapi pokcik mersik punya en te li kali ini benar benar buat gua ketawa ...hahahaha ...hik hik hik .... gegegegegegege ....

~inilah saya~ said...

oh...ini pokcik rupanya.

Tahniah1 kerana telah di TAG

FAIZUL BIN ATUK KAMARUDDIN BIN A. MANAN BIN K.H BENDAR(sebab dah ada dua orang cucu tau) said...

permainan apa nih? camne nak main?

Mersik said...

karl - hik hik uii pelik2 pun leh tersembur ek?.. iksh iksh kopi apa tuh? kalau tongkat Ali.. sedih pokcik gegege..

Opah De - Uii jahatnya dia, musti ingat lain nih hik hik. mungkin dlm kain tuh kepala lutut ke gegege kekeke

nor ash burn - eh tak bucuk aa? pokcik lom cite pun pasal bape kali mandi sehari.. oops!! gegege

( Suka tido dakap bantal bucuk hu huu )

abg long - ooo ketawa2 gak.. bila mau ngeteh? hik hik
(Ketawa bila tenguk oang ketawa hik hik)

inilah saya - ooo.. cam mana nak balas nih ek. Err inilah pokcik.. ya, kesian pokcik kena tag. Selamat datang kepondok buruk pokcik nih.. jgn malu2 , wat cam pondok pokcik.. Thank u, i lap u *wink* patplo kali. hik hik

pezul - Ooo main2 nih aa? Alah, ko tulih jek kat blog ko 6 perkara2 pelik pd diri ko.. suo seme oang dtg baca. pas tuh bila kawan2 lagi 6.. sempoiii

(Peringatan! jgn pilih pokcik lagi. tak larat oo)