Monday, October 02, 2006

Ajak-ajak ayam..


Pokcik : Hoii ayam! Alahaii..mana de makan kat sini. Kan bulan puasa nih..iksh iksh..kalau ada pon, popia salut sambal..gegegegege..hik hik hik..alahaii

6 comments:

salmah said...

psstt... mersik....errr apa ke hal masa beposa ni ayam jantan tu dok ngorat si ayam dara? ha! sampai 3 ekor pulak tu!! hish hish hish....

Abang Long said...

alahai pokcik mersik,
bulan posa ni tak baik kudukut tau ...ayam tu bukannya kisah sangat ttg makan, bagi nasi dia patuk, bagi dedak pun dia patuk, bagi popiah lagi dia patuk ....

Chempaka biru said...

Tul tu... mana lah tahu dalam bulan-bulan posa ni pakcik bersedekah kat dia, nanti bulan raya dia pulak menyedekahkan dagingnya untuk pokcik... ha sapa yang untung... pokcik gak... leh wat popia sambal berinti rendang ayam.... sodap tu pokcik.... :)

Mersik said...

salmah - uii! tah ler ayam2 nih..bulan2 posa pun nak ngorat2..hik hik musti dowang tak puasa nih gegege

abang long - bukan kudukut laa..tapi kalu bagi makan..nanti nampak ayam2 tu makan, hati ada sikit goyah la..cobaannnn!..hik hik

Chempaka Biru - nanti raya dia oang lari laa..sembunyikan diri..lepas2 rasa sok baru dtg lagi..saja la tuh hik hik

Faridt said...

salmah, tengok kat gambo tu, nampak mcm tiga ayam betina yg mengejor seekor ayam jantan...bukan sebaliknya. ishh tak puas2 :)

salmah said...

faridt...bukan kejor la...nak bg warning gitu...dah dua nak tmbh quota lg tu!!! mkn pun mersik yg kasi...khik khik khik...errr...ciutnye faridt.....