Friday, June 13, 2008

Taggie - Kenali pokcik...


Alahaii.. mekasih ler si daun pada Erina Juliana kerana susah-susah jek mengetag pokcik. Cuma pokcik jawap dalam bahasa melayu klasik je la, sebab pokcik punya inggeris tahap lapan.. tinggi oo.. Nanti tak paham pulak oang yg membaca.

Dan untuk anda semua yang masih belum kenal lagi dengan pokcik yang amat pemalu ni..( hik hik ) , barangkali maklumat di bawah boleh membantu.. Layannnz

1. Where do you live?
- Di sebuah pondok, di pinggiran Shah Alam.

2. What are your weaknesses?
- Err.. lutut kut.. skg ni cam lemah-lemah jek nak berjalan jauh. Maklom la.. dah tua.. alahaii

3. What brand is your cell phone?
- Pokcik tak de cell pone, Kalau nak miscall-miscall pergi jek la kat tiang pone depan simpang tu. TNB yang punya.

4. What are you most proud of?
- Tentulah pondok pokcik hik hik

5. What kind of car do you drive?
- car key ( jalan kaki da )

6. What's the last book/novel/magazine you read?
- Err… err.. Manikam Kalbu.. auww

7. What magazines do you subscribe to?
- Katalog bintang – Uii.. sekut kering tengah ada sales ni...nak pergi boli la..

8. If you were an animal, which one would you want to be?
- Ulat bulu. Oiks.. korang ingat apa aa? Amboiii... pokcik pilih ulat buku sebab, last sekali dia wat kepompong dan akhirnya keluar seekor rama-rama yang cantik. Oh, nakal sungguh kamu ni!

9. What salary are you seeking?
- Berapa-berapa pun bolehlah. Pokcik tak kisah, passed away jek. Jadilah wat-wat boli sekut n kopi Tongkat Ali ka.

10. Do you have plans to have children in the near future?
- Err.. err masih bujang kelentang! Kelentung! Kecepess... kecemprenggs.

11. What would you do if you won the lottery?
- Uii mana bley main loteri. Berdosa tau!

12. What three character traits would your friends use to describe you?
- Tertarik , menarik , ku memang Da Bomb…

13. What will you miss about your present/last job?
- Alam dan kehidupan. Oh, dulu pokcik keja kebun jek..

14. List five words that describe your character.
- Ya cinta ya rindu ya nyawa ya kalbu ya jiwa ya ratu hariku kau. Sambutlah… pokcik..

14. What is your greatest fear?
- Mati tak ada iman.

15. What's the most difficult decision you've made in the last two years?
- Bila hendak belayar ke alam maya...

16. What do you like to do for fun?
- Lepak-lepak di anjung sambil melayan perasaan di waktu malam kala bulan mengambang.

17. What do you do in your spare time?
- Seperti soalan no 16 di atas. Hik hik

18. What is your favorite memory from childhood?
- Bebas berbuat apa saja tanpa tanggungan.. yihaaaaaaaa

19. Give me an example of a time you did something wrong. How did you handle it?
- Salah kerana tak meluah. Tak wat apa-apa, Ahirnya melara dan penasarann, aduhaii...

20. Tell me one thing about yourself you wouldn't want me to know.
- Pokcik ni dolu-dolu hensem tau.. Syyy.. jgn kasi tahu oang lain tau..hik hik.

21. What is your biggest regret, and why?
- Bila pokcik tak sekolah pandai-pandai..waaaaaa

22. If you could choose one superhero power, what would it be and why?
- Tentulah Superman, up up on da wayyy…

23. What's the best movie you've seen in the last year?
- Err.. err ibu mertuaku , barang kali….

24. Who are your heroes?
- Tok ayoh..

25. What's always in your fridge?
- Tak ada fridge kat pondok ni..

26. Three must-haves on desert island.
- Pondok , kopi dan sekut

27. Can you cook?
- Uiii… tengok oang laa…

28. If u got a chance, which part of ur body would you change?
- Semua sekali kecuali gigi. Yang itu trademark ooo.. hik hik

29. What is your last kiss?
- Hmm.. kissing in da wind..

30. Do long distance relationship work?
- Entahlah… tepuk meja tanya menu. Dalam zaman sekarang ni, segalanya berkemungkinan.. alahaiii

31. Longest relationship?
- Lebih dari 55 thn.. Dengan Tok Lipat tu la.. my bes pren ever

32. Are you single or married?
- Bergantung kepada masa dan peristiwa.. hik hik

33. Which one would you prefer, either beach or island?
- Tentulah kat pulau , sebab pokcik tak pandai berenang.. hik hik.

34. Last person you talked to on the phone?
- Tok Lipat

35. Complete this sentence: "I can't live witout...."
- Pondok pokcik , sekut kering , tongkat Ali dan… anda semua.. hu huu, lebiu.. lebiuu..

36. What is your favourite sound?
- Sounds gud..!

37. What does a boy/girl have to do to impress you?
- Err.. err jangan kacau atau sakat pokcik dah ler.. Macam Si Dol Leman tu.. hampehhs..

38. Cinderella, Snow White or Belle (Beauty and The Beast)? Which one do you prefer to be? Why?
- Err.. err bawang putih bawang merah tak de ke? Jula juli bintang tiga pun boleh gak..

39. If you could be anywhere in the world right now, where would you be?

- Di rumah yang ada majlis makan-makan.

40. How much do you have in ur wallet/purse right now?
- Limah plo sen..


Selamat bercoti hujung minggu. Ceria-ceria selalu.. hu huu

6 comments:

masni qisrine said...

tagline pokcik...
sekut kering ( sekut pat segi )
cicah air kopi tongkat ali...
hua hua hua....

budakjahat! said...

atok!!!!...nak yg limah plo sen tuuuu...nak wat boli esklim ngan roti baiiii...atok dah janji doluuu...asek lupooo jo nak bori..

lla said...

Bawang putih bawang merah . Pok cik jadi bawang putih, saya jadi bawang merahnya . Bley la saya buli pok cik hari2 . Muahahahaha......

Rasha_rz said...

apolah... yang pokcik mengarutkan ni? almaklum orang tuo... bercakap ikut sodap lidah jo. mokcik paham. ado satu laie, pokcik telupo, potik ditopi, menyalo ditongah. dulu pondok pokcik tak do tu do, la ni air dah ado dalam bosi dah. itulah namo ei, pembangunan.
eh eh, mokcik pun dah ikuet merepek. maaf lo. ngundor dulu. kehkehkeh.

anisayuni said...

Pokcik, kak anis dah makin kenal pokcik bila baca n3 ni. hehehe ... selamber gitu ...

Mersik said...

masni qisrine - Uiii sedap apa sekut kering tu. Lagi laju kalau makan time sejuk2 dan tengah lapo. Ada air kopi panas.. waaa kecur dah ni.. hik hik. Bila la lg nk ngeteh2 ek.


budakjahat - kekeke..nk loma plo sen kena nyanyi dulu.. hik hik


Ila - apa plak pokcik jadi bawang putih. Kalau boleh pokcik nk jadi bawang besor.. hik hik


rasha_rz - Amboi..bersungguh dia merepek2 tu.. Bak keluar la air ka.. sekut2 ka. baru sedap repek2 nye kekekek

(Suka makan rempeyek.. )


Kak Anis Ayuni - Uii kenal jgn tak kenal.. kekekekek