Tuesday, April 28, 2009

Robek

Malam ini, sambil melayan mamun, sambil merenung bintang-bintang kelabu di langit ( sebenornya mata pokcik yang dah kuyu menahan ngantuk), terbit sedikit selera hendak menulis barang sebaris dua cerita. Oh, ini sungguh luar biasa sekali... kerana sejak beberapa bulan yang lalu, pokcik memang sangat malas untuk berbicara.

Mata masih terkalip-kalip. Otak sudah sedikit gerek seperti enjin moris minor lama yang tak diservis. Apolah nak cerita ni? Punggung sudah beberapa kali digaru. Idea datang dan pergi macam lampu trafik light di siang hari.

Dari kejauhan, di perumahan kongsi indon yang malap lampunya, sayup-sayup terdengar lagu dangdut yang mendayu-dayu dibawa oleh penyanyi gelek 45 darjah Mas Idayu.

Wah, layan dangdut la pulak..

Bosan, bosan, bosan dengan sikap muuuuu
Pergi, pergi , pergi dari sisiku..

Aduh, aduh, aduh , aduh aku tertipu
Aduh, aduh, aduh , aduh aku merana
Aduh, aduh, aduh , aduh aku terpana
Aduh, aduh , aduh , aduh

Gobek hatiku...
Gobek hatiku.. hu huu

zzzzzz
zzz

hik hik

6 comments:

INTAN said...

mengobek mmg best kan pokcik..hehe

-Ain-Dak In- said...

ohh..pokcik pon layan dangdut..
sungguh hebat..
hahahaha..
gelek pokcik..
bilo laie???

miloais said...

uishhh! pokcik layan dangdut
sampai terlena....

hiks

Indah Hairani said...

Salam Pokcik,
Pokcik tau? semasa pokcik ghalib merenung bintang di langit kelabu, dan mata kuyu menahan ngantuk, sy berhempas pulas berusaha untuk lelapkan mata...manusia tidak sama kan pokcik?

budakjahat! said...

paham sangat kata2 lagu tu....hehehe...makin kusam la bantal guling tu nampaknya...ekekekek
nak kena mintak pendapat wak ketot ni...hehehe...layanzzzz

Mersik said...

Intan - hik hik gobek sirih ka? uii best.. dia punya kaw , kadang2 mengalahkan kesedapan ngeteh2 gitu kekekek..


Ain - Uii tak leh selalu, nanti terpele'ot la pinggang pokcik ni. Hanya lagu yang sedap2 dan serta menggamit kita pokcik tergelek dengan sendirinya kekeke


miloais - macam mana tu ek? terlena (tido) sambil berdangdut? kekek


Indah Hairani - Biasalah.. kadang2 penulis mmg begitu. Kut tunggu idea maih ka? kekek..

Err.. err.. kaedah kira kambing biri-biri tak menjadi ka? kekek


budakjahat - Wahh.. jahatnya dia...