Friday, April 04, 2008

Mesra...


“Wahhh.. seronok aa ko, dapat gi pesta buku.. sain2.” Suara Tok Lipat kedengarannya ceria dihujung talian. Sesekali tenggelam timbul di iringi bunyi angin dan air yang mendesah2. Barangkali dia sedang memaut tiang telefon sambil air baik ke paras pinggang, maklom lah, skg musim hujan di kg

“Alah, biasa2 jek , Pat. Penulis Dol Leman la yg glamer. Aku saja nak jalan2.. “ jawap pokcik, merendah diri.

“Jangan lupa kirim salam kat teman2 tapi mesra, gadis2 genit dan para mak janda yg kerling mata bersama senyuman menggoda...“ usiknya lagi menyebabkan pokcik pecah ketawa. Ada2 jek Tok Lipat ni. Tak senonoh betul!

“Bolehlah nanti beramas-ramas mesra...“ sambungnya lagi..

“Hah, Apa dia?“ pokcik mendekatkan telefon ke telinga.

“Beramas-ramass mesraaa...“ dia menguatkan suara. Pokcik tengok telefon dengan dahi berkerut.
“Apaaaaaa diaaaa?“
soal pokcik lagi.

“Beramah-ramah mesraaaaaaa laaaaa...“ jeritnya lagi dengan kuat.

“Ooooo...“

Pokcik mengurut2 dada.. kusss semamat...

Hik hik


Nota cagu :

Selamat berkunjung ke Pesta Buku Antarabangsa di PTWC . InsyaAllah, penulis Dol Leman akan berada di sana menanti... Yihaaa.


9 comments:

Jie said...

ooo pakcik...tadi cepatnya lari, tak sempat nk sain menyain..nk bergambo pun tak sempat...cepat betul hilangnya..issshhhh....

nurazzah8 said...

pokcik, ada kat pesta buku hari apa?

Mersik said...

Jie - Uishh.. pokcik malu ah. Maklom la.. oang tak glamer.. hik hik

Tak pe , minggu depan maih lagi no.. kali nk kalau jumpa terus tangkap pokcik siap2 hik hik..

Seronok dpt bertemu .. hu huu


Nurazzah8 - InsyaAllah.. setiap hr minggu ada, dari sesudah subuh sampai tengah malam.. hik hik

Maih lerr..

Rasha_rz said...

hai cik mersik... hahahaha. selama ni tertanya2 orangnya. bila dah jumpa di pesta buku, terkujut kak ila. hahahaha... pok cik pun terkujut tak pertama kali jumpa kak ila? abang long terkujut sampai tepuk dahi

Mersik said...

Rasha_rz - Uii biasalah.. serbe terkejut gitu. Mujur pokcik tak terkoma2 ayam. Alahaii..

Hah, lepas ni kalu jumpa, sure dah mesra alam kan? hik hik Mana tahu bley ngeteh2 ka..

Hu huu jumpa di sanaaa..

kak ila said...

ya pokcik. mesra alam. lain kali pokcik mesti tak tergamam lagi, tak malu2... hehehe.
p/s - seronok tengok pokcik tersipu menyembunyi perasaan terkujut.

adam brown said...

Hello I just entered before I have to leave to the airport, it's been very nice to meet you, if you want here is the site I told you about where I type some stuff and make good money (I work from home): here it is

Jentayutiara said...

“Wahhh.. seronok aa , dapat gi pesta buku.. .” teropong aje dr segenting kera.

Mersik said...

Kak Ila - Waa jgn ler cam tuh.. maluu pokcik dibuatnya.

Sukarnya nk menyembunyikan perasaan itu.. hu huu

Waaaaa...


jentayutiara - Memang seronok walau suasana sesak dan panas. Tak apa, lain kali plan baik2 utk turut serta..

Moga kita akan jumpa di sana satu hari nanti.. mudah2an