Wednesday, August 01, 2007

Pulang...


Jika sedikit ghairah
Bisa membuta mata fikirku
Maka tamatkanlah sahaja
Perjalananku saat ini

Jika malam terindah
Aku mampir di situ
Suakan aku rahmatmu
Bersama pahala menggunung
Serta redha insani

Jika sampai masa
Aku tersesat jalan
Suluhkanlah aku cahaya
Menuju bahagia.
Di hujung sana

Ternyata…
Maya ini aneh
Disaat aku semakin dijulang
Disaat itulah,

Aku ingin pulang..

6 comments:

macai_suci said...

Alahai pokcik...lama benar tak berkunjung sihat lagi ker pakcik....

Anonymous said...

Disaat aku semakin dijulang
Disaat itulah,

Aku ingin pulang..

suka kata2 tu.

kalau pokcik terasa benor nak pulang.. pulanglah. tapi jgn sampai tak pulang2 nanti pasti ada merindui kepulangan pokcik tu.

:)

~ ayumkay ~

Mersik said...

macai_suci - Uii pokcik sihat jek. mekasih ler krn berkunjung. Lama tak nmpk kelibat disini.. ingat dah lupa kat oang tua yg glamer nih kekekek alahaiii


ayumkay - Alah.. tiada kata secantik bahasa gitu hik hik. Hik hik mmg teringin pun nak pulang. Masalahnya.. bkn pokcik yg menentukan bila pulang nye waaa..

Ceh ceh ada yg windu ke? hu huu hik hik *wink* patplo kali..

iEn said...

Aku pulang kepadamu setelah jauh berjalan.. tumpang tido leh x? letih arr jalan2 niee.. sakit kaki hehe

MINAH CELOTEH said...

Indah sekali puisi pokcik.

sesungguhnya rahmat dari yang Maha Esa terletak kepada keredhaan hamba Nya kepada Dia

Kepada Nya lah kita selalu bermohon

Mersik said...

IeN - Oooo lamanya tak kemari.. hik hik. jalan2 kemana tu? alahaii.. nak tumpang tido? hik hik bley bley.. sat pokcik ambikkan tilam leper berhabuk2 tu, bentang kat anjung.. kekekek alahaii


minah celoteh - Hik hik indah ke? waa mekasih lerr.. Hanya tertentu sahaja faham akan keindahan itu.. alahaii