Wednesday, August 22, 2007

Malam ini, Sang Bulan dan Aku...


Andainya malam ini
Bulan diam menyepi
Aku kan duduk menyendiri
Berteman secawan kopi

Andainya malam ini
Bulan muncul separuh
Dilantai pondok tubuh ku taruh
Sebelum lena berkeroh-keroh

Andainya malam ini
Bulan hilang ditutup awan
Tentulah hati bertambah rawan
Teringat kasih, teringat kawan

Andainya malam ini
Bulan terang cahaya bersuluh
Tanda sakit datang meluluh
Dan aku terus mengeluh

Andainya malam ini
Hanya ada si bulan sabit
Tandanya kasih sudah terbit
Bersama cinta yang membibit

Dan…

Andainya malam ini
Bulan berganti terik mentari
Tanda tidurku sudah terlari
Dan bangun, meninggi hari

Alahaii..

4 comments:

Abang Long said...

Alahaiiii ... bila bulan mengambang terdengar aku lolongan serigala yang menaikkan bulu roma ku ..... eh, pokcik tak takut ke pada serigala jadian ?

hayat said...

huhuhu...ni bulan dah tak nampak...
matahari menggamit2...
hati ku sebak
ushh...panasnya...tengahari ini...
dibawa bersama debu debu...
yg tersangkut2 kat baju...
huuh...

mentari bersinar lagi...
mata ku kian pejam...
nt nak keja malam...

dan pok cik...
tunggulah bulan...
bersama kopi secawan...
tunggulah Marpunah datang...

MINAH CELOTEH said...

Bila bangun dikejut mentari
biar masih di pondok sendiri
jangan bila tersedar diri
sedang tercorok di tepi perigi

Aik! smlm dok tidor elok2 dlm pondok camner boleh kat perigi pokcik!!

Alahaii...:P

Mersik said...

abg long - Uishh.. takut gak, kekeke.. tp kalau dia dtg nak ajak ngeteh2 pe salahnya.. kekekeke


Hayat - amboi2.. seronok nyer dia. Dia tu bila lah nak dtg sini? kekekek...


minah celoteh - kekeke uii bahaya tuh. kang silap2 tercebur ke dlm perigi plak kekeke..