Friday, June 22, 2007

Tag berbunga-bunga...

Lama sungguh pokcik tak kena tag. Maklom la sejak2 phobia tag yg dulu tu, pokcik rasa semacam serik jek. Hinggalah pokcik perasan minggu lepas ada oang tag pokcik, cerita pasal bunga.

Maaf ler nor ash burn, pokcik nih dah tua so lupa2 jek. Apa2pun terima kasih daun keladi la ye... *wink* patplo kali.. hik hik

Apa yek nak cite pasal bunga? Hmm… oo antaranya tag nih bertujuan nak kasi tahu oang yg ditag, bunga apa yg paling diminati dan kenapa.

Alahaii… cite pasal bunga nih la yg buat pokcik sedih sesangat. Sob… sob… Sebabnya bunga yg pokcik minat, dah pun dipetik oang berkurun lama dulu... waaa. Meranalah badan nih, tak berseri la hidup ini, tak berasap laa dapur itu.. Apakan daya, sudah tiada jodoh antara kita.. hu huuu

Kerna dia..
Kerna dia oh oh
Kerna dia harapan musnah…

Bunga… bukan sekuntum
Lagi pun tak lama haromm,
Bukan hendak cakap sombong
Cuma tak sanggup diri dibohong .. aaahhh aaaahhh aaahhhh

Berkasih di tengah sempadan
Sumpah dan janji kau jadikan mainan..

cak pong.. cak pong...

Uiii… ternyanyi lagu Jamal Abdillah plak, Berdendang dalam tangisan.. kekekek


Haa? Bukan bunga itu aa? Ooooooo.. hik hik


Alahaiii salah plak. Maaf ler, oang tua nih… menyanyah kejap.

Apa2 pun hakikatnya, pokcik minat juga bunga yg biasa2 nih.. Kenapa? Tah ler.. sebabnya dia berkaler2 kut, cantik dan sedap mata memandang. ( rasa2 kalau makan pun sedap tak.. kekeke )
.
Cam dalam2 gambo nih.. ada bunga orkid , bunga kertas dan satu lagi bunga merah nih.. tah apalah namanya... Daisy kut. Alah, nama pun bunga, memang ler cantik dan berseri, dipuja oang zaman berzaman. Hiasan sanggul puteri jelita.. ewahhs...

Pokcik tak lah rasa nak men tag oang lain, apatah lagi sang bunga2 mekar yang cantik dan harum mewangi, yang selalu bertandang di pondok pokcik nih saban hari.

Sebabnya… hik hik.. pokcik nih kan pemalu…alahaii


* Selamat bercuti hujung minggu untuk semua.

6 comments:

nor ash burn said...

uii patutlah sy terpanggil utk keluar dpd pertapaan sy... rupa2nya ada n3 pasal bunga kesukaan pokcik di sini... hmm mmg colourful. mmg cantik. dan mmg menggoda. lebih2 lg yg bunga kertas tu.. nk tahu apa perasaan sy setiap kali terpandang bunga kertas?.. hmm rasa mcm nk kunyah2 aje! hehehe satu mcm keinginan yg tak masuk akal, kan? *zass cabut masuk gua balik!*

manjlara said...

lor.. kena tag bunga rupanya :) patutler senyap jer, gi study pasal bunga ler tu ye?

huhu...cak pong, cak pong!

sayda said...

owh si kumbang yg still wild wild west gtu. selamat berhujung minggu gak.hiks~

Rai said...

Salam pokcik...

Hendak kujentik tepian batu
sayang batu jatuh ke raga
Hendak kupetik bunga nan satu
sayang bunga dilingkung naga.

Sekianlah adanya pantun dari hamba yang sedang angau!

MINAH CELOTEH said...

sekali keluar karaoke Jamal Abdillah....caya lah pokcik!!

Mersik said...

nor ash burn - Uii biasa ler tuh. Oang pompuan kan selalu dikaitkan dgn bunga hik hik..

Alahaii.. nak mkn bunga kertas plak.. buleh gak.. yg oang selalu letak bunga atas kek tuh. Haa tuh jenis yg leh makan kekeke..

Ceh.. cehh nape bersembunyi n bertapa? Nak cari aura sakti ke? kekek alahaii.. Slmt bertapa aaa..


Manjlara - Alahh.. bkn sebab itu. Pokcik kan tak sihat.. huu huu tak dtg pun melawat, waaa..

Alah, menda yg cantik kan salu oang suka.. termasuk yg tua2 nih kekekek alahaii..


Sayda - Slmt berhari minggu gak.. Uii ada plak wild2 west.. kan Wes2 mangann jek ( bahasa jawa.. dah mkn?) hik hik


Rai - W'salam.. uihss dasatnya angau dia. Siap leh pantun2 lagi.. molek bunyinye.. hik hik..

Alah, bunga bunga sekuntum.. cari jek la yg lain. hu huuu


minah celoteh - Hik hik tah ler, bila salu dengar.. sedapplak lagu tu.. cam kisah zaman pokcik muda2 dulu jek hu huuuu