Wednesday, May 06, 2009

puja..

Agak-agaknya lah..

Berapa lama kita habiskan masa hidup kita dengan memuja dan mengidolakan orang lain? Sedari kita kecil , remaja hinggalah dewasa, komdian menjadi tua hingga ke warga emas. Keterujaan itu menjadi ralit jadinya hingga kita selalu melebihkan orang lain selain diri kita sendiri. Tak kiralah sama ada orang itu wujud atau sekadar ketaksuban kita semata-mata.

Dan berapa lamakan kita baru nak tersedar?

Sehari? Seminggu? Setahun? Seplo tahun? Patplo tahun?

Dan masa yang terbazir begitu saja... bagaimana hendak diraih kembali?

Pokcik baru terfikirkannya hari ini...

Alahaiii...

5 comments:

masni qisrine said...

pokcik dok pujo sapo tu?
hihihihi...

INTAN said...

sapo idola pokcik tuh?...hehe

sufiyyah zulkifli said...

huhu.
pok cik, ni la masalah tauhid sebenarnya. nk puja yg dicipta je.
heee...
puja besi pun ye ugak skrg ni.
komputer, henfon, tv dan lain2 besi.
haha. [boleh gelak ke isu ni?] hurnm.
mari sama2 kita fikir pok cik~

-budak hingusan-

Nek Cun said...

Kita umat Islam tidak digalakkan memuja yang lain selain Allah SWT dan Nabi Muhammad SAW... Sekadar ingat mengingati...

Mersik said...

masni qisrine - Biasalah.. memuja dunia dan yg tak sepatutnya. hik hik


Intan - Ada la.. ruhsia.. hu hu


Suffiyyah Zulkifli - Oh, sangat benar sekali. Memuja biarlah berpada, jgn sampai keterlaluan.. sbb hidup pun tak lama... kan?


NekCun - Terima kasih diatas ingatan tersebut.. hik hik