Sunday, March 01, 2009

Tagged pilem-pilem


1. You have to point out 5 romantic movies that you would love to share with your loved ones.

2. It doesn’t have to be in order.. as long as you love the movies, it will be fines long as you love the movies, it will be fine

Alahaiiii.. pokcik kena tagged plak ngan Dhiya Zafira. kali ni tanya fasal pilem-pilem kesukaan pokcik yg nostalgia. Kalau nak diikutkan, banyokkkk... Tapi ni jek la yang pokcik ingat... kenapa?

1. Ibu Mertuaku - Mana boleh lupa pilem ni. Apatah lagi dialog Mak dara pada Kassim Selamat di kuburan ,

"Hmm.. Menangis kunun. Jantan tak tau malu. Menikah satu sen tidak keluar uwang, malah harta anak aku kau kikis sampai habis. Komdian, kau seksa pulak anak aku sehingga mati. Pergi kau main mujik disana buat apa kau menangis di sini."

Ooo.. dasatt..



1. Penarek Becha - Sebab ada lagu Azizah.. hik hik

3. Sanggam - Kisah cinta tiga segi yang terawal pada pilem hindi, sekarang ni... dah berlambak-lambak kisah cam ni. Pokcik suka lagu , Hardil Jo Pyar Karega.. Yihaaaaaaa

4. Haati Mere Saati - Wow! gajoh boleh main bola wa cakap tu.. Kalah Ronaldo. Nak-nak kalau gajah tu naik minyak tengah-tengah padang hik hik


5. Chaahat - Suka tengok Pooja Bhaat - Cun gitu.. kekekekek Lama dah dia tak berlakon. Mana perginya ek?

Tu jek la.. pilem-pilem yang pokcik minat. Waa jangan la gelakkan. Pokcik tahu.. seme pilem-pimen lama tu..
Apa nak buat , orang lama.. hik hik

9 comments:

sufiyyah zulkifli said...

sungguh klasik.
;)

dhiya zafira said...

Salam Pokcik...


huhuhuhu..pilem2 tu pun udah memang tahap tuk nenek ye...heheheh...

heheh...saya pun suka gak tengok citer chaahat...

Chaahat na hoti tum bi na hoga...hehehe..betul ke idak lagu ni...

miloais said...

ohhh pokcik minat citer industan rupenye....

ye... ibu mertuaku tu.... citer paling best sepanjang zaman.
tak de citer lain yg leh celen....

sob sob... kijam sungguh ibu mertua kasim selamat

huk huk huk

Aishah Jamal said...

Filem Ibu Mertuaku memang Klasss!

Nek Cun said...

Hai... tak sangka pokcik nih jiwnag jugak yek... filem hindustan lagi!... Filem Bobby pokcik tak suka ko?... (Nekcun dengaq jer tapi tak pernah tengok pun sbb nekcun tak suka filem hindustan...) hehehe...

"Vidara Nieta" said...

Vee suka filem Sangam tu..walaupun endingnya hampeh...hehehe

Mersik said...

suffiyyah Zulkifli - Biasalah.. klasik nasonol gitu. Segalanya di sini, menggamit memori.. hik hik


Dhiya Zafira - Wahh.. musti lepas tu leleh2 punya kekekek..


miloais - Betul laa tu.. oang mudo pun suka pilem2 lama.. Memang berkesan lakunan mereka. Layannz


Aishah Jamal - Hu huu.. tak jemu tgk berulang kali ek.


Nek Cun - Ish ish nekcun ni. kalau masa muda2 minat pilem hindi, tentu kenangan asmaradana ngan atok akan lebih bermakna dan indah2 kekekek... Pilem bobby dah tgk lebih dr patplo kali.. hik hik


Vidara Nieta - Hik hik.. Filem tu pilem terhangat pada zamannya tau.

cheda izzati nur said...

mnjwb pertanyaan pokcik,pooja bhatt bkn mghilang tetapi skrg menumpukan kerjaya sebagai seorg director film yg agk berjaya :)

cheda,
bollywood hugest fan!:)

Mersik said...

Cheda - Uii.. itu mcm ka? pokcik baru tauuuuuuuuuu... mekasih.. Nnti jumpa dia kim salam jek aa , hik hik..