Wednesday, February 25, 2009

Diari sang hujan...



Hujan kini begitu murah sekali turunnya saban hari, Dari petang membawa ke pagi terus ke dinihari. Bersemangat sungguh pokcik menikmatinya berteman sekut kering dan kopi tongkat Ali.

Sekurangnya dingin jugalah tidur pokcik setelah penat bersantai, membuang letih lesu tubuh badan dan celaru fikiran ini.

Agak berselera gitu dengkur-dengkurnya bersama bantal busuk serta selimut kusam yang menutup seluruh tubuh tua ini sambil di temani….

mimpi-mimpi basah...

Hik hik

Nota cagu :


Korang memang nakal kalau mengingatkan maksud yang lain mengenai mimpi basah tersebut. Tidak bolehkan anda menganggap yang pondok pokcik bocor dan air menitis di atas kepala sewaktu tengah tidur menyebabkan semua mimpi-mimpi pokcik basah semua.. gegegege

6 comments:

sufiyyah zulkifli said...

kata-kata puitis ;
awan yang menangis
malu melihat gelagat manusia
langit yang suram
kecewa dengan ragam homosapien Melayu Muslim

=)

hujan itu rahmat. pelangi tak ada pok cik? =)

Nursuzry said...

kiut tul nota cagu pokcik tu.

pagi tadi area perumahan su uajn lebat, maka dengan x disangkakan pelangi telah menunjukkan diri pada dada langit. w/pun jauh dan saujana mata memandang, tapi masih nampak cantik dimata manusia. heeeeeee

© Opah De said...

Tadah ler ayo ujan tu. Kan ayo ujan tu rezeki pokcik oiii...

mizmia said...

hmm..la ni pun n9 sedang dilawati..dibasahi lebat hujan..
sedang otak berputar..
mengumpul serpih2 idea yg berselerakan..

kak ila said...

pokcik tak buat surat cinta? tu abang long tengah merepek dok selongkar kisah cinta lama sume orang. mokcik blm buat lagi, nak bincang dgn pokcik kat sebolah ni dulu. hehehhehe.......

Mersik said...

Suffiyyah Zulkifli - Hujan membawa seribu erti pada insan yang sudi menafsirkannya. Err..err.. pelangi ada kut, masa dia keluar pokcik dah ter zzzz hik hik.


Nurzuzry - Amboii.. bila tgk pelangi tu, ingat sapa ya? kekekek... Pokcik mmg kuit selalu.. hik hik ah.. err nota cagu ka? aisey, tak perasan plak pokcik.. ingat kata pokcik kuit tadi kekekek


Opah De - Uii mana bley main hujan.. nnt dememmmmm... hik hik


mizmia - Ooo sambil melawat2 sambil mencari idea ka.. layannnzzz


Kak Ila - Uiii.. mustilah ader... tgh mengarang ni.. baru sampai patploo mukosurat.. hik hik