Monday, February 23, 2009

Luka ini separa pedihnya...

Hujan yang turun gerimis membasah bumi di petang Ahad membuatkan pokcik jadi rindu pada saat santai yang begini-begini. Sambil menghirup, sambil menitip biskut kering di tangan, ingatan itu bagai di bawa-bawa pergi.

Tinggallah kasih tinggallah dewi
Aku pergi berputih hati
Kalau orang tuamu enggan memberi
Apakan aku harus menanti...

Dan momen-momen itu bagaikan seribu sembilu yang menyucuk tangkai hati. Merobek kembali parut luka lama yang masih hangat terasa.

Cerita lama itu seperti semalam berlalunya. Pokcik merenung jauh ke dalam titis hujan, seolah-olah nampak seorang jejaka yang basah lencun meredahnya, yang patah hati, kerana cinta. Kadang-kadang mengalir si air mata bersama pedih pilu yang sungguh menyakitkan.

Adehh...!

Waa.. tergigit jari la pulak.

Ish, ish, tuuu la padohnya, kalau makan sekut sambil menggelamun.

Alahaii...

6 comments:

Tie said...

Alaa hai....!!

Mujur tergigit jari ! Tergigit lidah lagi sakit ooii!!

sufiyyah zulkifli said...

luka akibat apakah? :)
pok cik tersirat betul... ek?

hehe.

masni qisrine said...

pokcik terkonang2 kan apo tu?

miloais said...

uishhh
pokcik... kenangan mengusik jiwa eh????

© Opah De said...

Amboiii pokcik...
Romantik gilos entri kali ni. Tengah bercintan cintun ke?

Mersik said...

Tie - Sakit la jugak walau gigi hanya dua batang je. hik hik


Suffiyyah Zulkifi - Uii.. ada la tu. Biasalah.. hati oang tua mmg penuh siratnya.. hik hik


masni qisrine - Uii ada la terkonang2.. masa kita ngeteh2 dulu.. bila la lagi nk ngeteh2 ek ? kekekek


milois - Uii bukan mengusik dah ni.. menggodam2 jiwa lagi.. kekekek


Opah De - Tak de la jugak. Saja try test skill2 lama sewaktu berasmaradana dulu.. dan akhirnya punah ranah. waaaaaaa