Tuesday, March 10, 2009

Bukan Tagged Biasa : Warkah Cinta.


Pokcik nak menjawab tagged dari Abang long. Entah apalah abg long tu menyuo pokcik mengenang-ngenang zaman warkah-warkah cinta dulu. Pokcik mana ingat, berhari-hari pokcik memendam malu yg teramat , kerana mengingati kisah cinta lampau bagi seorang tua seperti pokcik ni amatlah menostalgiakan gitu.

Kadang-kadang sampai terkhayal sendiri. Sampai Pak Leman yg lalu depan pondok pokcik pun turut menegur apabila melihat pokcik bersungguh mengunyah plastik sekut sambil termenung jauh. Tu la.. asyik sangat memikirkan fasal warkah cinta ni, plastik sekut dengan sekut pun tak dapat di beza hik hik

Apa-apa pun... ni jek la yang pokcik dapat fikirkan.. layannnz


1 - Bila kali pertama menerima WARKAH CINTA ?


Err.. err.. masa umur 8 tahun kut. Actually , Bedah hantar kad wish cepat baik masa pokcik baru lepas masuk jawi.. Kira warkah cinta la tu ek, sbb pokcik baru jadi dewasa masa tu dan perasaannya bergelora lain macam je kekekek

2 - Dalam WARKAH CINTA ada lirik lagu atau puisi atau pantun atau syair atau sajak ?
Err.. errr.. ada kata-kata yang tersalah susun dan ejaan yang berterabur. Tapi, waktu tu.. pokcik pun baca terkial-kial. Maklomlah, oang tak pandai sekolah.. hik hik Namun tetap tersengih selepas membacanya.. Dalam bercinta semuanya serba indah.

3 - Dalam sampul WARKAH CINTA, ada ditabur bedak atau haruman ?
Hik hik.. masa tu bedak serbuk susah nak dapat. Mak salu pakai bedak kotak empat segi yang depannya ada gambor amoi rambut panjang. Nak tak nak terpaksalah kikis bedak tu. Kadang-kadang sampai berketul-ketul. Ah lantaklah, janji wangi.

4 - Masih disimpan semua WARKAH CINTA ?
Huyoo.. mana ado lagi, dah lamo dah.. dekat 55 tahun dulu. Tapi pokcik ingatah, ada dalam patplo lai.

5 - Ada disertakan gambar ?
Tak adalah gamaknya. Maklom la.. zaman dulu mana ada duit nak ambik gambor. Mahallll.. Koman-koman pun lukislah gambor hati dan anak panah. Kat bawah tu tulis perkataan skema , Pechah kaca pechah gelas, Sudah bacha harap balas.

6 - Masih disimpan WARKAH CINTA itu di dalam sampul asalnya ?
Dah selamat dah , masa mak bakor bantal busuk berserta sarung-sarungnya sekali. Dah hitam legam penuh peta. Surat-surat tu pula, pokcik simpan dalam sarung bantal , alahaiii , nasib.

7 - Pernah dibaca selepas itu? atau disimpan buat kenangan dan sebagai harta ?
Simpan dalam hati dan ingatan selagi tubuh ini masih segar dan nafas ini masih berdenyut dalam diri.

8 - Tarikh WARKAH CINTA pertama yang diterima ?
23 Februari 1953

9 - Adakah sesiapa yang tahu tentang WARKAH CINTA anda ? Umpamanya anak atau saudara ? Ada, bapak si dia tu .. waaaaaaaaaaa . Terus pokcik kena marah, dan dia pun kena saiko dengan bapak dia ( lebih kepada membandingkan pokcik dengan oang lain yg lebih berjaya dan mampunanggung hidup ( selepas kahwin)) . Oleh itu, kisah cinta pokcik putus begitu saja di tengah jalan. Sob.. sob.. sob

10-Pendapat ANDA. Mana lebih mendebarkan ... antara Surat @ WARKAH CINTA atau emel atau sms ?
Kos yang ditanggung oleh segala perkhidmatan dalam meluahkan rasa cinta kita dalam cara yang tak kita fikirkan secara waras. Contoh, bil telefon yang melambung-lambung.

Pokcik dah kata , Dalam bercinta semuanya serba indah


Alahaii...

7 comments:

Nursuzry said...

hehehe

sufiyyah zulkifli said...

warkah cinta la. hahaha!
warkah - untuk seseorang yang istimewa. hahaha!

Aishah Jamal said...

hi..hi...hi... tak sangka sungguh pokcik dah kumpul peminat seawal usia 8 tahun.

Salbie S said...

heheh jiwang karats gak, warkah berlagu pilu huhuhu syahdu baca ni hehhee

Abang Long said...

Salam sayang buat Pokcik Mersik.

Memang terharu, hiba dan sedih mengenangkan tragedi warkah cinta Pokcik.

Apapun TERIMA KASIH batang keladi kerana sudi menjawab.

JASAMU TETAP KUKENANG.

miloais said...

wahahahah pokcik...
warkah cinta katanya...

muda berhingus lagi dah berchenta pokcik nih
hik hik hik

[sampul warkah mu indah
tapi isinya hampa
sob sob sob]

warkah cinta berlagu pilu

Mersik said...

Nursuzry - Hik hik


Suffiyyah Zulkifli - Hik hik haaa tau tak pe..

Aishah Jamal - Hik hik biasa la..oang muda yg lebih perasan dr perasaan.. hik hik


Salbie S - Uii syandu jgn tak syahdu.. ni bukan sebarang karat ni.. karat2 yg tak larat.. hik hik


Abang Long - Apakan daya. Ku hanya insan biasa.. huk huk


miloais - kekek biasa la.. dalam bercinta semenya indah.. termasuk juga cinta kunun2nya kekekek