Thursday, January 22, 2009

Tagged di tahun baru..

Uiii tahun baru pun ada tagged jugak. Saja la Dewi Sukma nak menyakat... Apa-apa pun, layannn...

1. Do you think you are hot?
Hanya bila demam panas saja… hik hik

2. Upload your favourite picture of you.
Gambar pokcik takde, gambar ini jek yang ada.. Yihaaa...
3. Why do you like that picture?
Damai dan tenang , menusuk ke dalam hati.. membawa lara dan segala duka pergi. Mengimbau memori melengkap masa santai di senja duniawi.

4. When was the last time you ate pizza?

Ada la , dalam bulan December.. tahunnya tak berapa ingat la. Lama dah.. hik hik..

5. The last song you listened to?
Cik Ainon Janda Muda , nyanyian Allaryarham S.Jibeng – Lagu ni macam menggamit-gamit gitu hatinya pada seseorang gegegege.

6. What are you doing right now besides this?
Mencari spot terbaik di bantal busuk sambil menganyam mimpi…

7. What name would you prefer besides this?
1. Tok Lipat
2. Imam Dolloh
3. Janipah Lopis
4. Dol Leman
5. Marpunah.

8. Who is no. 1?
Teman tapi mesra yang akrab benar rasanya. Sejak dari kecil sudah bersama. Hinggalah sampai ke tua bangka ni. Maintain setiakawannya.

9. No. 3 is having relationship with?
Laki dia la.. Tapi ada satu lebai hidung belang ni salu menebeng kat gerai lopis dia pepagi. Janipah wat tak layan je.. hik hik.

10. Say something about no. 5.
Seorang janda dengan 1001 macam ceria. Buat hati jadi kencana sementalaah tidurnya asyik tak lena. Kalau tidak diucap habih merana, kalau diluah bakal bahana.. Abih tu cam naaa ?

11. How about no. 4?
Oh, yang ini budak yang paling nakal seantero maya. Dan malang sekali, berjiran pulak dengan pokcik ni.. adehhh.

12. Who is no. 2?
Teman tapi mesra juga. Cuma hidayatnya sampai dulu, jadi ter alimlah dia hingga dilantik sebagai iman surau Kg Parit Sangap tu. Kalau tak, dia pun dua kali lima dengan pokcik dan Tok Lipat. Biasanya dia memang bersifat alim, tapi bila jumpa kami berdua, selalu terbabas. Kekekeke

Tu jek la..

7 comments:

lla said...

Klu pok cik dah angau sgt kat marpunah tu, mai sy tlg pinangkan dia utk pok cik . Segala hantaran dan mas kahwin, beres ditanggung oleh Tok Lipat . Wakakakaka..

Rasha_rz said...

Tak sah dok mengarut le pokcik... baik g ngeteh. g? hujung2 minggunya, baik jg bersantai sambil ngeteh dgn Marpunah. makan lopih sagu.

Durrah Fatiha said...

Salam Mersik,
Sekut kat dlm gambo tu nampak sedap lak...
Cuti panjang ni pegi 'raya' kat mana?

Tera said...

salam, ehehe... lucu je jwpn tu

Rai said...

Lagu Cik Ainon Janda Muda?Haha,saya tahu lagu tu.Boleh dapat kat popoknet.blogspot.com kalau sape2 nak la.

Selamat bercuti pokcik.Makan limau banyak2,senang sikit nak buang lemak.Haha!

Mersik said...

Ila - Amboii..seronok tul dia nk jadi tukang kenen2.. hendak tu, hendak juga.. tapi, entah la.. dup dap jek rasanya. Kadang2 tu.. perasan ni sukar dimengerti.. hik hik


Rasha_rz - Alah.. itu dah biasa sangat.. kita nk ngeteh2 ngan oang tu.. lama dah tunggu.. lamaaa dah.. hik hik


Kak Durrah - Hik hik raya ni dok umah jek.. melayan Dol leman..


Tera - Hik hik.. alah biasa2 jek.. jawapan oang tua gituu.*wink*


Rai - Biasa la.. lagu oang tua.. irama klasik Nasonol lagi. Limau? kekek kang banyak2.. gout la plak hu huu

sticker said...

I will pass on your article introduced to my other friends, because really good!
wholesale jewelry