Thursday, January 15, 2009

sekut...


Beberapa hari ni, pokcik rasa tak berapa selera nak makan sekut. Tak tahulah kenapa. Nak kata tersalah beli, memang kedai itu yang pokcik selalu tuju.

Adakah sebab sekut yang dibeli baru-baru ini berlainan siri atau memang rasanya semakin lama sudah semakin kurang menyengat.


Kunyah-kunyahpun rasa tawar la juga. Cicah kopi Tongkat Ali kaw-kaw pun tak berubah rasanya. Pening kepala pokcik memikirkannya. Sampai naik deman rasanya. lesu tubuh badan dan sekelian sendi mendi jadi bisa-bisa gitu.

Barangkali, pokcik terkena penyakit “Cekutngunyah“ kut..

Alahaii...

14 comments:

ieyra said...

bkn penyakit cekutnguyah tu,,tp penyakit cekutlama....
zaman sekarang ni dah ada mcm2 makanan kenapa acik pilih cekut ag.....nasib2

ieyra said...
This comment has been removed by the author.
Keyword said...

Submit your Blog to our Newest PR 3 Web Directory for Bloggers. Visit KeywordDir.info

[Fadilah Diyana] said...

hahaha,bleh plak terkena wabak tu???mcm2 idea pok cik ni...sekut ape yg wat pokc cik frust sgt ni???maybe pok cik kena cuba brand lain plak kot...

Rasha_rz said...

agaknya sekut import dari amerika / israel kut.... sebab tu tekak tak tertelan. baik cek kat pembungkusnya.

Mersik said...

ieyra - Ooo pokcik baru tau.. Alah, biasa la.. oang tua, oang lama.. mana reti makan moden2 ni.. sekut jek la yg pokcik pandai. lagi pun.. tak de wit nak beli mende lain. waaaa


Fadilah Diyana - Alah biasa la. oang tua. kadang2 makanan tu tak berkenan di tekak. Maklom la. selera tak berapa nak ada. Uii brand apa tuu?


Rasha_rz - Waaaa.. jgn la.. hu huu Pokcik ni lebih suka boli barangan tempatan tau..hik hik

Marzalina said...

mintak skit sekut tu pokcik..nak rasa ja..hehe

Mersik said...

Marzalina - Kekekeke nak ke? Mmg tak sedap. Tapi kalau ada teman mengunyah, sedap je egegegege

dS said...

Alahai... kesian pokcik! Sure cekut tu dah expired... kalau campak kat tanah, ayam pun tak mau dah! keke...

Hapi said...

Happy Wednesday! Bloghoppin' here... Hey, I have an interesting tutorial for you that I have written myself. It is about adding Adsense on your Single Post in XML template. I hope you'll like it! God Bless you!

Mersik said...

DS - Tu la.. siann.. sapo la yg sudi nk kasi sekut kat kita. Kalau boleh, kita nk sekut yg mekar2 dan berkelopak2 gitu.. kekekekek hu huu

masni qisrine said...

uish..bhye tu penyakit cekutnguyah tu pokcik...boleh mmbawa mudarat kepada penggemar2 sekut seluroh donia ni...

Mersik said...

masni qisrine - Tu la.. bahayoo.. kalau nak selamat dr penyakit tu. kena pekena sekut ngan kopi kaw-kaw.. hik hik

splendid said...

It seems different countries, different cultures, we really can decide things in the same understanding of the difference!
nike shoes