Wednesday, March 26, 2008

Beban di dada...


Berilah aku sedikit beban
Sekalut fikiran dan sebuah perasaan
Rasanya, itu bisa aku tanggung
Sedang mata terus terpejam

Selitkan sekali rindu menggebu
Dalam mimpi ku boleh merindu
Pada malam pekat kelabu
Terbongkang luas tanpa kelambu..

( Sedang tidur terlentang sambil memeluk bantal kusam )

6 comments:

Anonymous said...

beban jgn dipinta... relaks aje ler.. kan dah nk bertambah glamor tak lama lagi!

*sedang menghitung hari* -nor ash burn-

Ila said...

Wahhhhhh beban apa lak dipinta2 tu . Beban nak galas buku berbeg2 atau beban nak menyain2 gitu . Sabarrrrr masanya akan tiba . Tak berapa hari jer lagi tu....... Haiiii siap bergantung2 la pulak . Gantung tak bertali ke ? Ahakssss

Anonymous said...

dah lama kak ila tk mampir di sini, bz sangat. hari ni pun tak dapat kutip semua, sekadar bertanga kabar je

Jie said...

sy cuba mentafsir secara liar, yang dapat dibaca hanyalah peta 7 lautan dan 7 benua di bantal kusam itu...hiks!

Purpleheart said...

Salam..

lama sungguh tak menjengah ke sini, semoga hari-hari yang mendatang akan terus bersinar dan ceria..

Mersik said...

nor ash burn - Uii bukan dipinta2 gitu.. dia datang sendiri sendiri..

Sepatah kata Uncle Ben dlm pilem Spiderman tu , " Kuasa yang besar datang bersama2 tanggung jawap yg besor " hu huu hik hik..

*Sedang menghitung hari gak.. Tunggu2 Bas dr Singapura * hik hik


Ila - Waa jgn ler.. berderau gitu. semakin dah dekat waktu ni semakin tak keruan hik hik. Maklom oang tua mendapat "bulan jatuh ke riba" kekek alahaii


Kak Ila - tak apa. Bila2 rasa terkenang2 dan nk mengutip2 maih ler.. pondok ni sentiasa terbuka.. kalau tutup pun tak berkunci hik hik


jie - Huyoo jauh nye mantafsir . Caya la.. Bley jadi ahli pilasopie ni kekek.. Jgn ler cite yg tu.. maluuuu ahh hik hik


purpleheart - Wsalam.. alahaii lama tak tak nampak. Macam manalah nk ceria harinya apabila teman tp mesra nye tak kunjung tiba hik hik..