Friday, July 25, 2008

Ada apa dengan buku?

Alahaii... tanya-tanya pulak. Untuk dibaca ler..

Takkan wat lempok durian pulak? hik hik..

Aloh, saja je pokcik nak berlawak di hari Jumaat nan indah ni. Jangan marah ya..

Apa-apa pun, pada sesiapa yang tak ada apa-apa hujung minggu ni, moh ler ke Pesta Buku Selangor yang berlangsung di Kompleks PKNS, Shah Alam. Pesta tersebut dah bermula hari ini. Yihaaa...Pokcik tahu, hari ni oang keja gomen dah dapat gaji.. hik hik

Manalah tahu, sedang anda dok jalan-jalan, belek-belek, jeling-jeling , kenyit-kenyit, angkat-angkat kening - angkat-angkat kening, di gerai-geri buku, terserempak la pulak dengan buku Dol Leman yang terbaru ni... Misteri Pohon kekabu lagih..


Janganlah segan-segan nak membolinya ya, hik hik . Siri yang lama-lama pun ader juga.

Dan kalau anda lebih bernasib baik.. akan jumpalah penulisnya... hik hik..




Dan pokcik pula, uii mustilah aderrrrrrrrrrrr.... Kalu pokcik dah ader.. musti aa nak pekena kopi-kopi gituuu. Ngeteh-ngeteh lah katakan.. hik hik

Selamat bercoti hujung minggu dan ceria-ceria selalu.

13 comments:

masni qisrine said...

sy nk p cari dol leman lah ni.
eheheh

Mersik said...

masni qisrine - Uii cari jgn tak cari.. hik hik

nursuzry said...

pokcik...ari biasa pokcik ado x? owang maybe g sana ari biasa...

Tie said...

Salam pokcik.. lama tak dtg sini... ooii sibuk baca buku yek.. Tie kat ganu ni payah nak gi pesta buku.. kat sini tak semeriah kat kl.. sedih gak..

lla said...

Dengar citer jari- jemari penulis dol leman sampai naik lenguh dan sakit2 krn tak henti2 menyain . Hahahaha....... dasat tuh .

arsaili said...

salam pokcik..lama tak ke mari..busy la lar..sihat ker? selamat berkarya

Mersik said...

nursuzry - uii.. alahaiii, hr biasa pokcik bz la.. bz lepak2 di pondok gitu.. hik hik.. Slmt berjalan2 ke pesta buku ya.. hu huu


tie - wsalam.. alah bc buku sambil lolap2 gitu.. Hmmm.. tak apalah, sesekali tuon la ke KL bila ada pesta buku. Buleh borong banyak2.. hik hik.. Jgn la bersedih2..salam ceria ya..


Ila - Kekekek...uii lenguh bukan menyain2 tu.. lenguh garu kepala jek.. kekekekek


arsaili - wsalam.. aloh kau tu mmg salu jek bz..tak apo la.. dah keja. nk wat cam mana.. janji ada ingat sama pokcik dah salu menyinggah kalau ada masa gitu. Salam ceria..

kuInaJentayutiara said...

alamak... kalau jalan kaki abis pesta tu sampai lah yer...

Mersik said...

jentayutiara - Uiii.. tak apalah.. jalan2 awal tu pesta akan datang plak kekekek..

Rasha_rz said...

terjumpa pokcik di gerai buku prima hari tu, 3 jari pokcik kemek2 dah. agaknya banyak sangat sign Dol Leman, ye? isy, isy isy.... tahniah pokcik. munculnya nobel baru.

Mersik said...

rasha_rz - hik hik tak de la..pokcik tak sain2.. cuma oang jek tarik2..histeria lagi bila jumpa pokcik. kekekekekek... sabo jek

yOnnA said...

err..
pakcik penuliskah?
hee..
sorry..
baru perasan :)

Mersik said...

yonna - Err ye ke? pokcik pun tak perasan kekekek. Alah tulih main2 jek.. atau main2 tulis gitu.. hik hik