Wednesday, September 12, 2007

Sakit puasa...


Sejak beberapa jam yang lepas, ada rasa tersentak2 berdatang di dalam dada pokcik ini. Rasa seperti menekan2 serta menghimpit sangat2. Menyesakkan rasa ingin bernafas pokcik saja. Berbotol2 minyak cap kapak sudah dilumur, namun sakitnya yang agak degil ni kerap berpindah randah pula.

Kadang ke hulu hati mengutil2, pas tu menggeletek paru2 sebelah kiri pulak, tak lama kemudian, mengucil2 dalam perut, terus mengusik2 pula buah pinggang dan lain2 bahagian dalam badan, hingga hampir monopous pokcik jadinya.

Apalah punya sakit yg melanda ni? Sarat dan serba berbisa gitu...

Aduh.. susah betul kalau cam gini.

Cam mana pokcik nak puasa nanti? Tentu tak leh puasa kalau kena sakit2 cam ni..

Kan? kan? kan?

Kekekeke… alahaiii..


Nota cagu .

Selamat menyambut bulan Ramadhan. Puasa jangan tak puasa tau.. hu huu

13 comments:

sayda said...

haa.nk ponteng puasa la ni.
kantoi..

selamat berpuasa pokcik.;)

jgn lupe sahur k.

Abang Long said...

Pokcik Mersik, jom kita pi klinik, abang long dah rasa kena gas-trick balik... errrr .... rasanya kita boleh bersahur di Kop-Pitam ... boleh bawa DO-LEMAN sekali ...

ita... said...

pokcik.... per kabar....
samat menjalani ibadah posa pokcik... :-)

fiqir said...

Pokcik camne plak bleh sama ngan saya ye. Badanpun dah mula rasa mengigil nie.

Selamat mtnyambut ramadhan yang mulia, bulan penuh barakah

~seksiterry~ said...

errr...pokcik...monopous?...hik hik...bukan andropous aa?

don wori...sahur nanti budak jahat ni pukul gong kat luar pintu pondok pokcik ek...

pak ali ngan hup seng dah top up supply lom?

Manjlara said...

dah mula la 'sakit buat-buat' pun datang :P

Mersik said...

Sayda - Waa mana ponteng..ini botul2 la bukan cobaan kekekeke..

Slmt berpuasa gak.. jgn lupa sahur.. kekekek


abg long - Ooo itu sudah tentu.. kekeke.. tmpt jatuh lg dikenang. Inikan pula tmpt ngeteh2.. Dol leman.. uishh kang dia mintak mcm2 abih laa.. kekeke


Ita - uii kabo baik.. Yo la.. pokcik puasa ler nih kekekek..gegege.. lama tak nmpk. Sihat ke? hu huu

Mersik said...

fiqir - Kekekek yer ke? Wahh lom pepe dah menjangkit tu.. Sah nih, pokcik tak leh puasa kekeke.. kang ramai plak oang yg menjangkit sama kekekek..


seksiterry - Ooo stok dah siap lama dah.. kekekeke cuma kuih muih jek tak dak penaja lagih kekeke..


manjlara - Erks?? hu huu..

©Opah De said...

Ala... tiap-tiap tahun mesti penyakit ni datang - dalam bulan posa saja... ekekekekeke... tak kisahlah. Tak mo posa, suka hati Pokcik la... tapi tak leh raya tau dak!!! Selamat berpuasa (yang yuk).

Jie said...

selamat berpuasa pakcik....sahur nnt sy hntr kopi o kaw kaw...ye

Mersik said...

Opah De - kekek gegeg pokcik pun heran. cam bermusim gitu. Alah kasi chance ler, oang tua. kekeke hu huu..

Waaa.. nak rayaaaaaaa gak..


jie - Selamat berpuasa jugak. kekeke.. uii terlanjur antor kopi o kaw2 tu, antor ler lauk n nasi2 sekali kekekek.. maklom la.. puasa2 pun mkn sekut kering gak, hu huu kekekek

masni qisrine said...

pokcik nk ngelak pose...
apa ni...^-^

Mersik said...

Masni qistrine - Kekek uishh dok aihss.. pokcik sesaja jek. kekek

Slmt berbuka n bersahur.. hu huu