Monday, February 18, 2008

Dia datang lagiiii....


Pokcik menggaru kepala patplo kali.. Rasa seperti tidak percaya. Masuk ini , sudah dekat lapan kali pokcik hampir2 koma dan hilang ingatan.

Eh, budak Dol ni... bior betul? Apalah nak di buat kali ini? Isy.. isy.. tak abih-abih nak menyiasat, menyiasat dan menyiasat..

Ah, lantak la... nak siasat apa pun. Janji... layannnnn....


Sinopsis:

Hujan yang turun tidak henti-henti memaksa Dol dan keluarganya dipindahkan ke Dewan Orang Ramai Parit Sangap. Bersama rakan-rakannya, Suppa, Ku Chai serta Yaya ditemukan dengan seorang tua yang sungguh misteri.

Orang tua itu bercerita tentang harta Sungai Loyang!

Cerita yang menyingkap suatu kisah silam menarik minat Dol dan kawan-kawannya untuk turut menyiasat.

Dan, pencarian untuk merungkai sebuah misteri pun bermula. Namun ianya tidaklah semudah yang disangka.

Mereka berhadapan dengan cabaran yang bukan sedikit.

Adakah mereka akan berjaya?

Sedangkan... air Sungai Loyang semakin melimpah.

15 comments:

alias derais said...

tahniah encik mersik. nampaknya, tangan awak semakin ligat menulis. moga hepi selalu dengan novel awal remaja yang kedua ni.

"Vidara Nieta" said...

amboi pokcik..memang si Dol tu ligat menyiasat ek. hehehe. tahniah pokcik! =)

budakjahat! said...

nape xde gambor budakjahat kat cover tu? :p ...ekekekek...
dia kuar jln2 dgn yaya ke?...ish...konpius nie...

dEW! said...

Cak Pokcik! Dol main air banjir kat sg loyang ke? hisy.. nk kena rotan bdk bertuah tu! nanti dia..

Jie said...

Salam pokcik..

lama saya tak ke mari, sibuk dengan anak².

Saya juga ingin menyiasat di manakah Dol berada.. he he he

mama ranggie said...

mama nak siasat jugak ni...

Mersik said...

Alias Derais - Terima kasih banyak2. Tak adalah laju sangat, cuma slow and steady jek.. maklom la oang tua menulis.. Eh, bila nk ngeteh2 ni.. lepak2 ? alahaii.. bz tul cikgu soang ni..


vnieta - Biasalah budak2.. makin dihalang makin ligat dia hendak buat. Tah hapa2 la yg hendak di siasatnya.. hik hik

(Masih tertunggu2 Gong sakti yg seterusnya... hik hik)


budakjahat - Ooo.. bahaya letak gmbr budak jahat. Nanti.. ramai yg tergoda.. Abih laa oang tua ni tak glamer lagi kekeke..


Dewi - Uii bukan banjir sebarang banjir.. banjir yg dasatt gituu.. lebih dasat dari roti canai banjir hik hik..


Jie - Amboi. sibuk plak dia.. alahaii barangkali.. anak2 puan perlu dimesra2 kan dengan budak Dol ni kut kekekek


mama ranggie - Uii mama, siasat jgn tak siasat.. sambil2 siasat tu wat la kopi atau makan2 ka.. kut2 terpenat sewaktu menyiasat hik hik

Manjlara said...

waaa! cepatnye dia kembali! tahniah pokcik, nampaknya bf nanti pjgler list buku yg nak dicari nih...

tahniah! slmt maju jaya :D

Mersik said...

manjlara - Alah.. takde la cepat sangat. Biasa2 jek.. Uii cari jgn tak cari.. Jgn lupa cari penulis nya sekali.. Mana tahu leh ngeteh2 ka? hik hik..

( Nak cari 'Persis sebutir pasir' versi percuma atau diskaun baikhati ala2 teman tapi mesra gitu.. hik hik )

[Fadilah Diyana] said...
This comment has been removed by the author.
[Fadilah Diyana] said...

ooo,patutla aktif giller...penulis rupanya...td fad tgk page karnadya baru fad tau...tgk nama mersik romoyu teringat kat pok cik sebab tu fad tekan link nama mersik romoyu tu...pelik ye nama pok cik...apa makna disebalik nama tu???

Mersik said...

fadilah - Eh ye ke? uishh pokcik pun sendiri tak perasan ( dah jadi penulis rupanya) hik hik..

Alah.. penulis cikai2 jek...

Ooo nk tahu disebalik nama tu. Waa ni kena belanja ngeteh2 ni? kekek bila tuuuu ?

[Fadilah Diyana] said...

amboi,nak bgtau rahsia nama pun kena belanja???org yg kuar novel la kena belanja...hahahaha(gelak bertanduk)...lgpun fad ni student pokai jer...=P

cepat2,nak tau makna disebalik nama unik pok cik ni...xakan rahsia kot...

nurazzah8 said...

pokcik...hurm...tahniah...dah kuar rupanya buku baru ya...dah ada kat MPH tak? yg hari tu anak saya dah habis baca... menanti siri baru...

nak jalan rumah pokcik pun tak sempat...

Mersik said...

fadilah - kekeke.. Alah pokcik malu la.. Nama tak sedap gitu. Eh kalau ruhsia tak leh kasi tau dlm ni.. nnt seme tahu kekekek

Tapi kalu oang belanja pokcik tak malu.. kekekek alah kopi tongkat Ali secawan jek.. hu huu. Hingga ketemu ya.. kekeke


Nurazzah8 - Ya.. mekasih.. Buku kedua tu bakal ada di kedai2 dlm 2,3 minggu lagi kut. Maklom la, tak lama lagi nk pesta buku, seme publisher sibuk gitu.

Anak dah abih baca? Apa komennya..? Kut tak sedap je.. kabo la.. bior pokcik tambah perencah adabi kekek.

Sibuk nye dia.. cari la masa utk jalan2. kekekek. POkcik tungguuu.. hu huu