Tuesday, February 01, 2011

Limau...

Time nak daya cina ni, kalau pokcik pergi ke kedai Ah Seng, harus juga dia beri berplastik-plastik limau. Kalau tak yang limau manderin pun yang jenis kecik-kecik molek macam bola ping pong tu pun boleh juga. Pokcik memang tak menolak. Pulak tu selain limau ada lagi jajan-jajan lain yang diberi seperti kacang-kacang dan air gas.

Cumalah itulah, kalau dah asyik sangat mengadap limau, habis satu kupas lagi, habis satu kupas lagi, laju ke suap ke mulut, sedar-sedar dah berbiji-biji masuk dalam perut.

Lepas itu baru nak gelabah. Uii.. bahaya ni makan limau banyak-banyak.

Nanti kena gout ooo..

3 comments:

maza said...

uiks.. limau boleh bikin gout ke? aduhaiii, tak tau lak maza.. huhuhu

setahu maza limau boleh bikin tubuh slim dan antu serta jembalang takutkan limau jua.. hahahha

miloais said...

pokcik : pos le seplastik-dua ke sini ye...
hiks

Mersik said...

Maza - Utk oang tua2 mcm pokcik yg dh byk urid asid dlm badan ni memang mudah kena, nak2 benda masam.. walau pun sikit. Alahaii..

miloais - hik hik