Wednesday, August 20, 2008

Kopian masa...

Saat kamu berlari
Tatkala membeli kopi
Maka hakikat masa itu
Ada sangat deras berlalu

Saat kamu bercapek-capek
Tatkala membeli kopi
Maka hakikat masa itu
Adalah sangat perlahan berlalu

Sekurang-kurangnya
Pada langkah tiap kaki
Ada masa-masanya
Untuk setiap aku
Dan kamu

Yang digelar
tetamu..

8 comments:

meera said...

wow! kopi...

mai secawe... :D

Tie said...

Yeh..pokcik dah balik ke..ada kopi.., kopi je ke..takde kuih ke.., hemm,kopi pun kopilah..rezeki.. selamat pulang...

ras-adieza said...

sedap kopi tu pokcik.... Lagi hitam lagi pekat lagi kaw....

nora bahari said...

hmmm...
hakikatnya,
antara aku dan kamu,
tetap satu...

=)

Rasha_rz said...

aduh... menengokkan hitamnya kopi pokcik, buat mokcik sogar biji mato di lewat jam 3 pagi ni. Raso tak nak tidor2.

arsaili said...

salam pokcik..apa kabar? sihat ka?

Abang Long said...

Hmmm ... tidak kelihatan macam kopi tongkat ali ?

Mersik said...

meera - Hik hik aah.. patplo juta belas2 ribu cawan pun bley.. maih ler..

tie - mekasih krn sudi menanti. hik hik. Ehh.. ada lagi.. sekut kering.. jeng jeng jeng , yihaaa


ras-adieza - Betul tu.. kalau kopi nujum pak belalang hik hik.


nora bahari - Uii satu apa tu? satu jiwa satu cinta ke? hik hik


rasha_rz - meh la, jgn memalu.. ni kopi kaw2 gitu.. sekali pekena, dua tiga malam tak tido kekeke..


arsaili - Wsalam.. kabo baik. biasa la.. sihat2 oang tua gituu..


Abang long - eh, mmg kelihatan sangat kalau yg minum tu tok ali yg memakai tongkat kekeke